Performancing Metrics

اولویت چین به پروژه‌های تجدیدپذیر بدون یارانه | اتاق خبر
کد خبر: 425766
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1398 - 18:37
چین امسال به ساخت پروژه‌های بادی و خورشیدی که بدون استفاده از یارانه فعالیت می‌کنند، اولویت خواهد داد و ظرفیت پروژه‌های تحت حمایت یارانه را محدود خواهد کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل ایسنا، پس از افت سریع هزینه‌های تولید، چین میزان یارانه‌هایی که در اختیار سازندگان پروژه‌های انرژی تجدید پذیر قرار می‌دهد را به تدریج کاهش داده است. این کشور سال گذشته اعلام کرد اقداماتی را انجام خواهد داد که مطمئن شود ژنراتورهای بادی و خورشیدی به قیمت برابر با منابع انرژی سنتی مانند زغال سنگ برسند.

چین پس از این که افزایش ظرفیت نیروی تجدید پذیر، وزارت دارایی این کشور را با یارانه‌های معوقی بالغ بر حداقل ۱۲۰ میلیارد یوان (۱۷.۹ میلیارد دلار) مواجه کرد، وعده داد که مجموعه پروژه‌های بادی و خورشیدی راه اندازی کند که بتواند برق را به قیمت مشابه نیروگاه‌های زغال سوز تولید کنند.

اکنون اداره ملی انرژی چین در مقررات جدیدی اعلام کرد: دفاتر انرژی منطقه‌ای پس از بررسی شرایط محلی باید به ساخت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی با قیمت رقابت پذیر اولویت دهند و ابعاد پروژه‌های جدیدی که همچنان به یارانه نیاز دارند را کنترل کنند.

طبق طرح جدید این رگولاتور، پروژه‌هایی که به یارانه دولتی نیاز دارند، باید با یکدیگر در خصوص قیمت‌ها رقابت کنند. دولت به پروژه‌هایی اولویت خواهد داد که در کوتاه مدت نیازی به یارانه نخواهند داشت.

دولت مرکزی از مقامات محلی خواسته است در تصویب ظرفیت جدید به خصوص برای توسعه نیروی بادی فراساحلی، درایت به خرج دهند.

سازندگان پروژه‌های بادی باید اطمینان کسب کنند که قیمت پیشنهادی آنها بالاتر از قیمت‌های تعیین شده از سوی دولت برای تولید برق نیست و همچنین میزان اتلاف برق به دلیل مشکلات اتصال به شبکه باید پایین ۵ درصد حفظ شود.

رگولاتور انرژی چین همچنین پروژه‌های خورشیدی و بادی که پیش از این برای ساخت چراغ سبز دریافت کرده‌اند را تشویق می‌کند بدون یارانه فعالیت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مجموع یارانه برای پروژه‌های خورشیدی در سال میلادی جاری سه میلیارد یوان تعیین شده است که از این رقم، ۷۵۰ میلیون یوان به پروژه‌های خورشیدی سقفی به ظرفیت ۳.۵ گیگاوات اختصاص خواهد یافت و باقی به تأسیسات خورشیدی تعلق می‌گیرد.

چین در سال میلادی گذشته ۲۰.۵۹ گیگاوات ظرفیت بادی اضافه کرد و مجموع ظرفیت این کشور را به ۱۸۴ گیگاوات رساند با این حال هنوز با ظرفیت ۲۱۰ گیگاوات هدف گذاری شده برای سال ۲۰۲۰ فاصله دارد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید