Performancing Metrics

افشای اطلاعات ایمیل ۱.۵ میلیون کاربر فیس‌بوک | اتاق خبر
کد خبر: 425775
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1398 - 20:58
به نظر می‌رسد که به تازگی فیس‌بوک دوباره گرفتار مشکل امنیتی جدیدی شده و آن نیز افشای اطلاعات خصوصی ایمیل بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر از کاربرانش است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یک سال گذشته برای شرکت فیس‌بوک که بدون شک بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، سال بسیار دشوار و دردسرسازی بوده است و این شرکت بزرگ تحت فشارهای متعددی از سوی نهادهای مردمی، دولتی و غیردولتی بسیاری قرار گرفته است.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رویترز نشان می‌دهد که فیس‌بوک خود روز گذشته اعلام کرده است که به صورت کاملاً ناآگاهانه اطلاعات مندرج در ایمیل بالغ بر یک میلیون نفر از کاربرانش را آپلود و در فضای مجازی منتشر کرده است.

این خبر می‌تواند بسیار برای فیس‌بوکی که در سال گذشته تحت تأثیر افشای حریم خصوصی کاربران و همکاری با مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره‌ای کمبریج آنالتیکا به شدت زیر تیغ انتقاد مخالفان و نهادهای مختلف قرار گرفته بود، مشکل آفرین باشد و به طور کلی وضعیت امنیت این غول تکنولوژی آمریکایی را زیر سوال ببرد.

سال گذشته نیز بعد از رسانه‌ای شدن خبر رسوایی بزرگ فیس‌بوک، هزاران کاربر فیس‌بوک در گوشه و کنار جهان تصمیم گرفتند که به فعالیت خود در این شبکه اجتماعی خاتمه داده و از آن برای همیشه خارج شوند. در همین راستا افراد مشهور نیز به نشانه اعتراض به نقض حریم خصوصی کاربران توسط فیس‌بوک اقدام به بستن حساب کاربری خود کردند.

فیس‌بوک روز گذشته، چهارشنبه اعلام کرد که به نظر می‌رسد مخاطبان موجود در ایمیل‌های ۱.۵ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک از ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون به صورت کاملاً ناآگاهانه و اتفاقی در فضای مجازی منتشر و افشا شده است.

پیشتر نیز گزارش‌های متعددی از سوی وب سایت Business Insider منتشر شده بود که نشان می‌داد فیس‌بوک بدون اجازه از کاربرانش ، به اطلاعات موجود در پست الکترونیک ثبت شده آنها در این شبکه اجتماعی دسترسی و از آن استفاده کرده است.

یکی از مقامات فیس‌بوک در گزارشی به خبرنگار رویترز خاطرنشان کرده است: تخمین زده می‌شود که این مشکل برای ۱.۵ میلیون کاربر فیس‌بوک رخ داده باشد که البته بلافاصله بعد از آنکه از این موضوع آگاه شدیم، اقدامات مربوطه برای برطرف کردن مشکل امنیتی مذکور را انجام داده‌ایم. اطلاعات ایمیل کاربران با هیچ نهاد و فردی به اشتراک گذاشته نشده و آنها باید از این موضوع خیالشان راحت و آسوده باشد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید