Performancing Metrics

بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پنج میلیون نفر در هند بیکار شدند | اتاق خبر
کد خبر: 425808
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1398 - 16:28
حداقل ۵ میلیون هندی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شغل خود را از دست داده‌اند. در این میان، کارگران مرد ساکن شهرها، بیشترین آسیب را دیده‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، طبق گزارش دانشگاهی خصوصی در بنگالورو، حداقل ۵ میلیون هندی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شغل خود را از دست داده‌اند. در این میان، کارگران مرد ساکن شهرها، بیشترین آسیب را دیده‌اند.

گزارش دانشگاه عظیم پرمجی درحالی منتشر می‌شود که شهروندان هندی درگیر انتخاب عمومی غیر متمرکز این کشور هستند، که قرار است در ۱۹ ماه می به پایان می‌رسد. دولت نخست‌وزیر نارندرا مودی، مایل است در این انتخابات از سوابق اقتصادی خود، که شامل مشاغل هم می‌باشد، دفاع کند.

آمیت باسول، مؤلف اصلی این گزارش که یک اقتصاددان هم هست، می‌گوید: از سال ۲۰۱۶، به علاوه رشد بیکاری در میان افراد داری تحصیلات بالا، کارگران کم‌سواد هم بیکار شده‌اند و شاهد فرصت‌های شغلی کمتری بوده‌اند.

در این گزارش اعلام نشده است که در طول این مدت چه میزان شغل ایجاد شده است.

کنار گذاشتن ناگهانی اسکناس‌های با ارزش بالا از چرخه اقتصادی در سال ۲۰۱۶ توسط نارندرا مودی، با هدف محدود کردن فرار مالیاتی و ارتقای تراکنش‌های دیجیتال، باعث مختل شدن عملکرد شرکت‌های کوچک و آغاز اخراج کارکنان شد.

معرفی مالیات بر فروش ملی در سال بعد، مشکلاتی برای برخی از شرکت‌ها ایجاد کرد.

طبق مطالعه‌ای با عنوان «وضعیت مشاغل هند»، بیشتر بیکاران دارای تحصیلات عالی و جوانانی در محدوده سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله، هستند.

برای مثال در این مقاله آمده است، در بین کارگران مرد شهری، این گروه سنی ۱۳.۵ درصد از جمعیت موجود در سن کار هستند، اما آنها ۶۰ درصد کل بیکاران را تشکیل می‌دهند.

بر طبق گزارشات گردآوری شده توسط مؤسسه تحقیقاتی خصوصی «مرکز نظارت بر اقتصاد هند» (سی‌ام‌آی‌ای)، در فوریه ۲۰۱۹ نرخ بیکاری تا ۷.۲ درصد رشد کرد، که این بالاترین نرخ آن از سپتامبر ۲۰۱۶ تا کنون است و نسبت به فوریه سال قبل، با نرخ بیکاری ۵.۹ درصد، هم افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید