Performancing Metrics

تمام قالیبافان در سال 98 تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند | اتاق خبر
کد خبر: 425860
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1398 - 19:21
رئیس مرکز ملی فرش ایران:
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان فرش، مساله بیمه و امنیت شغلی است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دستپاک در نشست شورای فرش استان با اشاره به اینکه در گیلان قریب به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر به قالیبافی اشتغال دارند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهوری به گیلان برای نخستین بار تفاهم نامه همکاری دوجانبه مرکز ملی فرش ایران و استانداری گیلان به منظور توسعه و ترویج هنر صنعت فرش دستباف به امضا رسید، گفت: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی مرکز ملی فرش ایران و همچنین تعامل با بانک‌های عامل و شرکت‌های خصوصی و دولتی در راستای توسعه متوازن و پایدار کسب و کار مرتبط با فرش دستباف گیلان، از جمله محورهای مهم این تفاهم نامه بود.

دستپاک افزود: بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان فرش، مساله بیمه و امنیت شغلی است که خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ ایران طی سال‌جاری می‌توان تمامی کسانی را که به قالیبافی اشتغال دارند تحت پوشش بیمه قرار داد و در ردیف بودجه ۹۸ تحقق صددرصد آن پیش بینی شده است.

وی، شناسنامه دار کردن و توسعه صنعت برندینگ را امری مهم دانست که در مرکز ملی فرش ایران با جدیت دنبال می‌شود.

دستپاک ادامه داد: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای وارد کردن مواد اولیه ارزان‌تر، برپایی نمایشگاه بین المللی، تهاتر فرش دستباف با کالاهای وارداتی و برند سازی از راهکارهایی هستند که که می‌توان در گیلان دنبال کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، تبلیغات مؤثر در خصوص فرش دستباف را از الزامات فرهنگی توسعه فرش خواند و گفت: رسیدن به خودکفایی داخلی در گرو توجه به داشته‌های ارزشمند بومی محلی است.


انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید