Performancing Metrics

هر وقت اراده کنیم نفت خود را خواهیم فروخت | اتاق خبر
کد خبر: 426025
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1398 - 09:10
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سیاست‌های خصمانه آمریکا راه به جایی نخواهد برد، بیان‌ کرد: زمانی که دنیا بنا داشت تا صادرات نفت ما را به صفر برساند ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه صادرات نفت داشتیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسدالله قره خانی با اشاره به تصمیم آمریکا در خصوص عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، بیان‌ کرد: قاعدتاً زمانی که موضوع جنگ اقتصادی به میان می‌آید، فراز و فرودها نیز به دنبال آن پیش رو است. آمریکا نیز وارد میدان شده است و تا به امروز تمام سناریوهای مختلف را به کار گرفته است.

وی اضافه کرد: آمریکا از کنفرانس ورشو گرفته تا تحریم سپاه و اعلام برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را امتحان کرده است و در حال حاضر دیگر به آخر راه خود رسیده است. ما تاکنون هر میزان که خواسته‌ایم نفت خود را صادر کرده و نیاز کشور را تأمین کرده‌ایم. از این پس نیز این گونه خواهد بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش، خاطر نشان کرد: عدم تمدید معافیت‌های خرید نفت از ایران می‌تواند یک فرصت برای ما باشد تا اقتصادی بدون نفت بنا کنیم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که در داخل داریم بهره مند شویم. اما در ‌عین ‌حال هر گاه که نیاز باشد ما کما فی السابق نفت خود را خواهیم فروخت.

وی در ادامه تاکید کرد: این تصمیم آمریکا چالشی در بازار نفت ایجاد خواهد کرد. و با بالا رفتن قیمت نفت کشورهای مصرف کننده نیز متضرر خواهند شد و بعید می دانم که این سیاست آمریکا را بپذیرند.

قره خانی در بخش دیگر خاطر نشان کرد: در حال حاضر چین، هند و ترکیه نیز اعتراضات خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده‌اند. همان طور که می‌بینید جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه خود نیز رابطه خوبی برقرار کرده است و لذا ما در فروش نفت دستمان بسته نیست.

وی در پایان صحبت‌های خود، یادآور شد: ما تجربیات گران بهایی از گذشته داریم. زمانی که تمام دنیا ما را تحریم کرد، ما باز توانستیم نفت خود را بفروشیم. در حال حاضر نیز هر گاه قصد کنیم برای ما میسر است. زمانی که تمام دنیا بنا داشت صادرات نفت ما را به صفر برساند ما بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز صادرات داشتیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید