Performancing Metrics

طرح‌های تشویقی در انتظار مشترکان برق خانگی | اتاق خبر
کد خبر: 426052
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1398 - 17:51
مدیرعامل توانیر مطرح کرد:
مدیرعامل توانیر بااشاره به طرح‌های تشویقی برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان،گفت:با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق ۲۰تا ۳۰درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می یابد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسن متولی‌زاده، با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق تمامی مشترکان از ابتدای اردیبهشت‌ماه، گفت: با هدف افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکین پرمصرف به ویژه در زمان اوج مصرف برق مقرر شده است تا از ابتدای خردادماه تنها برای مشترکین پرمصرف خانگی ۱۶ درصد به این رقم افزوده شود.

وی مشترکین خانگی را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: حدود ۲۷ میلیون مشترک خانگی زیر الگوی مصرف و یا مطابق الگو برق مصرف می‌کنند که ۷۵ درصد مشترکان در مناطق عادی و ۸۳ درصد مشترکین در مناطق گرمسیر در این محدوده قرار می‌گیرند. این دسته از مشترکین در صورتی که مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند به میزان مصرف کاهش یافته بر اساس نرخ اولین پله در آن منطقه از تشویق برخوردار خواهند شد.

متولی‌زاده تصریح کرد: با فرض ثابت بودن مصرف، صورتحساب این گروه از مشترکان ماهانه حداکثر تا دو هزار و ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد ولی در مقابل کاهش ۱۰ درصدی مصرف این گروه از مشترکان صورتحساب آن‌ها را نیز حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد داد. بخش دیگری از مشترکان خانگی کشورمان شامل سه میلیون مشترک پرمصرفی است که بیش از الگو، برق مصرف می‌کنند و ۲۵ درصد از مشترکان در مناطق عادی و ۱۷ درصد مشترکان در مناطق گرمسیری در این محدوده قرار می‎‌گیرند.

به گفته این مقام مسئول با فرض مصرف ثابت، صورتحساب ماهانه این دسته از مشترکان از هشت تا ۲۷ هزار تومان افزایش خواهد داشت ولی در مقابل کاهش ۱۰ درصدی مصرف این گروه از مشترکان صورتحساب آن‌ها را تا حدود ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

مدیرعامل توانیر هدف از ابلاغ تعرفه‌های جدید برق را اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف دانست و افزود: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد. در این بین تعرفه جدید برق تنها به دو درصد از مشترکان (که بیش از دو برابر الگو، برق مصرف می‌کنند) هزینه بیشتری تحمیل خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ارائه چند توصیه برای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف تابستان (ساعت ۱۱ تا ۱۸ روزهای غیرتعطیل) پرداخت و گفت: با بکارگیری روش‌های بسیار ساده می‌توان بدون کاهش سطح رفاه خانوار تا ۳۰ درصد در مصرف برق به ویژه ساعات اوج مصرف صرفه‌جویی و از تشویق و کاهش قابل ملاحظه صورتحساب بهره‌مند شد.

متولی‌زاده خواستار استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی شد و افزود: تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه (دمای آسایش)، نصب سایه‌بان و استفاده از دور کند کولرهای آبی و جابجایی زمان استفاده از وسایل پرمصرف برقی (نظیر اتو، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و…) به ساعات غیر اوج مصرف از جمله مواردی است که در کاهش مصرف مشترکان به ویژه در ساعات اوج مصرف بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید