Performancing Metrics

واگذاری سرخابی‌ها چه شد؟! | اتاق خبر
کد خبر: 426965
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1398 - 16:07
با اینکه دو باشگاه "استقلال" و "پرسپولیس" توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شده‌اند، هنوز قیمت این دو باشگاه تأیید یا رد نشده و این موضوع بسته به جلسه هیأت واگذاری است. علاوه بر این، سر نحوه واگذاری این دو باشگاه همچنان نظر واحدی وجود ندارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر با این استدلال که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیأت دولت به عنوان بنگاه فرهنگی شناخته شدند، واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی امکانپذیر نبود اما سال گذشته مسعود سلطانی‌فر - وزیر ورزش و جوانان - نامه‌ای به رئیس‌جمهور ارسال کرد و خواهان خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شد.

بعد از این نامه زمزمه‌هایی از موافقت دولت با واگذاری استقلال و پرسپولیس شنیده شد و وزارت اقتصاد هم به همراه وزیر ورزش به هیأت دولت نامه نوشت و اعلام کرد که موافق این واگذاری است.

بعد از گذشت مدتی، هیأت وزیران اعلام کرد که با خصوصی‌سازی این دو باشگاه موافق است؛ لذا با این اعلام موضع، کارها به دوش سازمان خصوصی‌سازی افتاد.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید صورت‌های مالی خود را به سازمان خصوصی‌سازی می‌دادند تا روند قیمت‌گذاری آغاز شود، بعد از مدتی و با تأخیر، صورت‌های مالی داده شد و دو باشگاه وارد روند لیست واگذاری و روند قیمت‌گذاری شدند.

در حال حاضر سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شده و هیأت واگذاری باید تشکیل جلسه دهد تا این این قیمت گذاری را تأیید یا رد کند.

اما چندی پیش نحوه واگذاری دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه که مدیران وزارت ورزش و مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز حضور داشتند. اما هنوز نحوه واگذاری مشخص نشده است و فقط گمانه زنی‌هایی در این خصوص شنیده می‌شود.

در عین حال ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید باشگاه‌داری دولتی دیگر در ایران امکان‌پذیر نیست و خصوصی‌سازی اجتناب‌ناپذیر است.

آن طور که از صحبت‌های مسئولان امر برداشت می‌شود، در واگذاری این دو باشگاه تصمیم جدی وجود دارد اما هنوز ابهامات پر رنگی از جمله طریقه واگذاری این دو باشگاه وجود دارد ابهاماتی که اگر هر چه زودتر شفاف نشود می‌تواند از امیدها نسبت به واگذاری واقعی این دو باشگاه به بخش خصوصی بکاهد، چرا که این دو باشگاه در سال‌های گذشته نیز تا پای نیز معامله رفتند اما در نهایت مسائل موجود سبب شد که آنها همچنان دولتی باقی بمانند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید