Performancing Metrics

بدعهدی تجار در تحویل نهاده‌های دامی | اتاق خبر
کد خبر: 427204
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1398 - 15:41
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه برخی از واردکنندگان بزرگ نهاده های دامی در تحویل این محصولات بدعهدی می کنند، گفت: دستگاه های نظارتی باید به این مساله رسیدگی کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سید احمد مقدسی با بیان اینکه در واردات و تأمین نهاده‌های دامی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: بار در انبارها رسوب کرده و فراوان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد نهاده‌های وارداتی (جو، ذرت و سویا) سهم دام سنگین است، افزود: متأسفانه برخی واردکنندگان از دی‌ماه پارسال، پول تولید کننده را گرفته‌اند و هنوز باری را که باید تحویل آنها بدهند به طور کامل تحویل نداده‌اند، ۵۰ درصد بار تحویل شده و ۵۰ درصد آن همچنان مانده است.

مقدسی با بیان اینکه در گذشته آنها بهانه‌های مختلفی برای امتناع از عدم بارگیری محصول مطرح می‌کردند، گفت: درحال حاضر نبود ماشین را بهانه می‌کنند و می‌گویند که ماشین برای بارگیری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این اقدامات برای نگه داشتن بار، متشنج کردن بازار و گران کردن کالا است.

مقدسی درباره اینکه معاون وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه اظهارکرده توزیع نهاده‌ها در اختیار دولت است و واردکننده نمی‌تواند در آن اختلالی ایجاد کند، گفت: ایشان درست می‌گوید، دولت توزیع را در اختیار گرفته است، ما پول واریز می‌کنیم و به ما حواله دریافت می‌دهند اما وقتی به تجار برای بارگیری مراجعه می‌کنیم آنها به بهانه‌های مختلف از این کار سرباز می‌زنند.

وی تاکید کرد: دولت و دستگاه‌های نظارتی باید به این مساله ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

وی ادامه داد: چطور وقتی که نهاده را با قیمت گران می‌خریم، شب بار می‌زنند و صبح در دامداری خالی می‌شود اما وقتی با نرخ دولتی خریداری می‌کنیم دچار چنین مشکلاتی می‌شویم؟

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید