Performancing Metrics

آغاز فعالیت‌های مصرف بهینه برق برای پیک تابستان | اتاق خبر
کد خبر: 427211
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1398 - 17:30
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت با اقدام‌های مدیریت مصرف در سال گذشته ۱.۵ برابر درآمد برق کشور صرفه‌جویی شده است.

 

به‌گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، همایون حائری در سفر به استان خوزستان و نشست با مدیران صنعت برق و استاندار در کمیته کنترل و کاهش پیک بار تابستان ۹۸ استان گفت: هماهنگی‌های سال گذشته در خوزستان باعث شد تا نگاه جدیدی در صنعت برق ایجاد شود که ما می‌توانیم از طریق تعامل با مسئولان استانی، مدیریت مصرف ارزشمندی را داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: تابستان سال گذشته با اقدام‌های صورت‌گرفته در پیک بار بیش از ۲۲۰۰ مگاوات در کشور صرفه‌جویی شد، آن هم در شرایطی که با کمبود تولید نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور مواجه بودیم.

حائری با بیان این که خوزستان به تنهایی ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی داشت و اگر بتوانیم این ۵۰۰ مگاوات را برای سال ۱۳۹۸ هم ادامه دهیم، ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی خواهد شد، افزود: اگر این ۱۰۰۰ مگاوات در بخش مصرف را به بخش تولید منتقل کنیم و تلفات شبکه انتقال و توزیع و مصرف داخلی نیروگاه‌ها را نیز در نظر بگیریم، باید ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه نصب می‌کردیم تا هزار مگاوات صرفه‌جویی شده را برای ما تولید می‌کرد.

طبق اعلام وزارت نیرو، وی ادامه داد: این ۱۵۰۰ مگاوات در خوزستان برابر است با ۱۵ هزار میلیارد تومان در شرایط فعلی و ۲۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در کشور است و این عدد چیزی حدود ۱.۵ برابر درآمد صنعت برق است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه این روند آغاز شده را باید بتوانیم ادامه دهیم، اظهار کرد: امسال هم با این رشد ۱۵ درصدی مصرف که تا این لحظه با آن مواجه هستیم باید اقدامات مدیریت مصرفی سال گذشته را در دستور کار قرار دهیم.

حائری گفت: ۱۹ خرداد که تاریخ شروع اقدامات مدیریت مصرف در سال گذشته از خوزستان بوده را به‌عنوان روز مدیریت مصرف نام‌گذاری کرده‌ایم و برنامه‌هایی نیز در همین راستا و با هدف کاهش پیک بار برنامه‌ریزی شده که در همان روز اعلام خواهد شد.

وی با تشکر از اقدامات انجام شده و سربلندی صنعت برق در سیل اخیر، تاکید کرد: امیدوارم تابستان بدون مشکلی را با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پشت سر بگذاریم و در برنامه‌ریزی‌های سال‌های آینده در کنار سرمایه گذاری‌هایی که انجام می‌شود مدیریت مصرف نیز در نظر گرفته و دیده شود.

برنامه‌ریزی متمرکز و مدیریت مصرف برای عبور موفق از پیک تابستان

از سوی دیگر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر هم در نشست با مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق منطقه یک کشور در اراک، برنامه‌ریزی متمرکز و مدیریت مصرف برای عبور موفق از پیک تابستان را ضروری دانست.

غلامعلی رخشانی‌مهر گفت: بیش از ۴۱ درصد از خدمات شرکت‌های توزیع برق در منطقه یک کشور ارائه می‌شود و به‌دلیل ترکیب نیروی انسانی متخصص در مجموعه صنعت برق کشور، خدمات ارزنده انجام شده در شرکت‌های توزیع برق قابل تسری به سایر شرکت‌هاست.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، او هدف از برگزاری این جلسه را گذر از پیک ۹۸ عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی متمرکز و مدیریت مصرف قطعاً برای عبور از پیک موفق تابستان ضروری است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اضافه کرد: اخذ موافقت استانداران برای تغییر ساعات اداری و همکاری دستگاه‌های اجرایی در بحث مدیریت مصرف به‌ویژه در ایام پیک سال باید با جدیت پیگیری شود.

طرح حذف قبوض کاغذی در دستور کار

رخشانی‌مهر بیان کرد: شرکت‌های توزیع برق سهمیه پیک‌سایی در بخش‌های مختلف را با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان بررسی و در اسرع وقت به توانیر اعلام کنند.

وی، انسجام‌بخشی، تبادل تجارب موفق و حل مسائل و مشکلات شرکت‌های توزیع برق را از دلایل مهم برگزاری جلسات عنوان کرد و با ارائه و تشریح مدلی برای نظارت سیستماتیک بر عملکرد شرکت‌های توزیع برق گفت: با هدف ارتقای خدمات و افزایش کارایی، ارزیابی شرکت‌های توزیع بر اساس شاخص‌های کمی قابل اندازه‌گیری در دستور کار است.
او هدف از ارائه این مدل را شفاف‌سازی، تعریف شاخص‌های استاندارد، ایجاد بستر مناسب نرم افزاری و توسعه وب سرویس‌های مورد نیاز برای جمع‌آوری داده‌ها برشمرد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه طرح حذف قبوض کاغذی در دستور کار قرار دارد، افزود: بسترسازی‌ها و کارسازی‌های لازم جهت اجرای این طرح در دست بررسی است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه هدف ما احصا و رفع مشکلات و ایجاد مطالبه‌گری است، افزود: در این جلسات تعهداتی خواهیم داد و به‌دنبال آن مطالباتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید