Performancing Metrics

واردات ۶۰ هزار تن شکر طی ۴ روز اخیر | اتاق خبر
کد خبر: 427365
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1398 - 13:14
دبیر انجمن صنفی قند و شکر با بیان اینکه بخش خصوصی طی ۴ روز اخیر حدود ۶۰ هزار تن شکر از هند وارد کرده، از مسئولان خواست برای حل مشکل حمل‌ونقل چغندر کشاورزان خوزستانی تدابیر فوری اتخاذ کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بهمن دانایی با اشاره به پهلوگیری کشتی حامل ٣٣ هزارتن شکر در بندر امام در روز گذشته و اینکه آیا وارداتی که در حال انجام است منجر به کاهش نرخ این کالا خواهد شد؟، گفت: حتماً همینطور خواهد بود و در روزهای آینده شاهد کاهش نرخ این کالا در بازار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ٣ تا ۴ کشتی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی، در حال تخلیه است و دو کشتی نیز متعلق به ما است ضمن اینکه شرکت بازرگانی دولتی چند کشتی نیز در راه دارد.

دبیر انجمن صنفی قند و شکر با بیان اینکه هفته آینده نیز ٢ الی ٣ کشتی حامل شکر وارد کشور خواهد شد، افزود: کارخانجات قند حدود ٨٠٠ هزار تن ثبت سفارش انجام داده اند که به تدریج وارد کشور می‌شود.

دانایی افزود: روز سه شنبه گذشته نیز یک کشتی متعلق به بخش خصوصی وارد کشور شده، شب چهارشنبه نیز یک کشتی پهلو گرفته که هر دوی این کشتی‌ها متعلق به بخش خصوصی و از هند وارد شده است.

وی با بیان اینکه کشتی‌هایی که از هند می آیند نسبت به کشتی‌هایی که از برزیل می آیند کوچک‌تر هستند، اضافه کرد: دو محموله‌ای که اخیراً وارد کشور شده اند حامل ۶۰ هزار تن شکر هستند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز هیجانات بازار مقداری فروکش کرده است، گفت: قیمت شکر با بسته بندی ٩٠٠ گرمی هنوز بالاست اما نرخ شکر فله فروکش کرده و در برخی مراکز شهر، مغازه‌ها این شکر را کیلویی تا ٣٥٠٠ تومان هم می‌دهند که توزیع مویرگی دولت نیز در این زمینه بسیار مؤثر بوده است.

دانایی اضافه کرد: علاوه بر وارداتی که درحال انجام است، کارخانجات نیشکر نیز در حال تولید هستند و چغندر پاییزه نیز در حال برداشت است.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای حمل چغندر کشاورزان خوزستانی، تصریح کرد: متأسفانه این مساله گرفتاری‌های زیادی برای ما ایجاد کرده و مکاتبات بسیاری برای رفع آن انجام داده ایم.

دانایی توضیح داد: در بنادر بار بسیار زیاد است از طرفی برداشت گندم نیز در حال انجام است بنابراین کامیون‌ها در آنجا مشغول هستند و در خوزستان کامیون به شدت کم است.

وی گفت: در حالی که چغندر یک موجود زنده است و اگر مقداری دیر شود از بین می‌رود ما از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی و استانداری خوزستان درخواست کرده ایم فوراً به این مساله رسیدگی کنند.

دانایی درباره اینکه گفته می‌شود قیمت حمل نیز در خوزستان به شدت افزایش یافته است، افزود: معمولاً وقتی تعداد کم باشد، تعدادی هم که هستند نرخ‌های حمل را بالا می‌برند که مسئولان باید به این مساله هرچه سریع‌تر رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید