Performancing Metrics

سبقت تعمیر از خرید کالای جدید در بازار لوازم خانگی | اتاق خبر
کد خبر: 427414
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1398 - 15:01
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی کولر گازی در یک سال گذشته گفت: تعمیر و به‌روزرسانی کولرگازی و دیگر لوازم خانگی در شرایط فعلی جایگزین خرید کالای جدید شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید مرتضی میری در رابطه با وضعیت بازار کولر گازی و میزان عرضه و تقاضا در سال جاری گفت: میزان تولید کولر گازی در کشور محدود است و به همین دلیل ممنوعیت واردات این محصول به کشور در ماه‌های گذشته لغو شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: نیاز سالیانه کشور در حوزه کولر گازی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه است که حجم قابل توجهی از مصرف کولر گازی در مناطق شمالی و جنوبی ایران است که در سال‌های اخیر در شهرهای مرکزی و تهران نیز خرید کولر گازی رشد کرده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر قیمت کولر گازی ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد کرده است، تاکید کرد: حجم قابل توجهی کولر گازی از طریق بازارچه‌های مرزی به کشور وارد می‌شود که بسیاری از این محصولات کالای اصل و دارای خدمات پس از فروش نیستند بنابراین با توجه به شرایط بازار و اقتصاد خانواده پیشنهاد می‌شود کولرگازی از شرکت‌های رسمی و دارای خدمات پس از فروش مورد تأیید خریداری شود.

میری خاطرنشان کرد: فصل خرید کولر گازی در کشور آغاز شده اما میزان تقاضا نسبت به سال گذشته اندکی کاهش داشته و بررسی‌ها نشان از آن دارد که عموم مصرف‌کنندگان در محصولی همچون کولر گازی و دیگر محصولات لوازم خانگی با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید خانواده، تعمیر و به‌روزرسانی محصولات را جایگزین خرید کالای جدید کرده‌اند.

انتهای پیام /

نظرات
ADS
ADS
پربازدید