Performancing Metrics

افزایش ۱۵ میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی کشور | اتاق خبر
کد خبر: 428124
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 - 16:07
مدیرعامل ایمیدرو خبر داد
مدیرعامل ایمیدرو گفت: در نتیجه سرمایه گذاری های جدید و بهره برداری از ۱۴ طرح پتروشیمی، ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، خداداد غریب پور صبح امروز در نشست خبری امضای تفاهم نامه طرح ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی منطقه پارسیان با اشاره به اینکه در نتیجه اجرای طرح های پتروشیمی در این منطقه ۱۵ تا ۱۸ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می شود، گفت: در نظر داریم تا سایر صنایع از جمله صنعت آلومینیوم و پتروپالایشگاه ها را در این منطقه طراحی و راه اندازی کنیم.

وی افزود: به منظور تامین زیرساختهای آب و برق مورد نیاز این منطقه، اقدامات عملیاتی نیز طراحی و در حال اجرا است که تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

به گفته این مقام مسئول، توسعه اشتغال و تولید نیازمند سرمایه گذاری است. در همین راستا تلاش کردیم تا با استفاده از روش BOO (مشارکت بخش خصوصی)، جذب و تزریق سرمایه داشته باشیم.

در ادامه این نشست، فریدون همتی استاندار هرمزگان با اشاره به شرایط تحریمی کشور گفت: در هرمزگان ظرفیت های توسعه صنایع افزایش یافته است و برای آن برنامه ریزی شده است. یکی از نکات مثبت منطقه هرمزگان (منطقه پارسیان) وجود خط لوله گازی ۲۰ میلیون متر مکعبی است که می تواند محل مناسبی برای تامین خوراک گازی باشد و ظرفیت آن قابل ارتقاء است.

طراحی ۳۰ طرح جدید پتروشیمی در عسلویه، کنگان و دیر

در ادامه بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران با اعلام اینکه از ۵۵ مجتمع تولیدی پتروشیمی کشور ۱۶ مجتمع تولیدی در منطقه عسلویه قرار دارد، گفت: به همین نسبت ۳۰ طرح جدید را برای فاز ۲ عسلویه، کنگان و دیر طراحی کردیم که از این تعداد، ۱۷ طرح در حال پیشرفت بوده و پیش بینی می کنیم که سال آینده به بهره برداری برسند. ۱۳ طرح باقیمانده نیز در مرحله مطالعات و جذب سرمایه است.

به گفته این مقام مسئول، خوراک متان، پروپان، بوتان و میعانات گازی به عنوان خوراک مورد استفاده واحدهای پتروشیمی یکی از امتیازاتی است که منطقه عسلویه برای سرمایه گذاری دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، طرح های مدنظر برای منطقه پارسیان را ۱۴ طرح اعلام کرد و اظهارداشت: در نتیجه بهره برداری از این تعداد طرح ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می شود که حصول این هدف نیازمند ۱۹ تا ۱۹.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

این مقام مسئول در جمع خبرنگاران در ارتباط با تحریم های اخیر اعمال شده علیه صنعت پتروشیمی کشور تاکید کرد: این تحریم برای ایران مقوله تازه ای نیست و مدتها است که مشکلات این حوزه را مدیریت و شرایط را هموار کرده ایم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد طرح این موضوع تنها جنبه روانی داشته و ما بدون توجه به این موضوع با قدرت به اجرای طرح ها و تولید محصولات این صنعت ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید