Performancing Metrics

دوست دارم سهام عدالت همه را آزاد کنم اما نمی‌توانم | اتاق خبر
کد خبر: 429751
تاریخ انتشار: 25 تیر 1398 - 19:49
پوری حسینی:
رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره آزادسازی سهام عدالت اعلام کرد که برای این کار باید کل پرتفوی سهام عدالت تعیین تکلیف شود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، چندی پیش امیر هامونی - مدیرعامل فرابورس ایران - در مجمع سالیانه این رکن بازار سرمایه با اشاره به نامه‌ای که به فرابورس و شرکت سپرده گذاری درباره آزادسازی سهام عدالت ارسال شده است، گفت: ان‌شاءالله با همکاری شرکت سپرده‌گذار بتوانیم زیرساخت را برای آزادسازی سهام عدالت آماده کنیم. طبق آنچه او گفته بود، این طرح آزادسازی برای دهک‌های اول و دوم است اما رییس سازمان خصوصی در این باره می‌گوید اگر بتوانیم سهام عدالت همه را آزاد می‌کنیم اما اکنون بلد نیستیم این کار را انجام دهیم.

علی اشرف عبدالله پوری‌حسینی در پاسخ به اینکه آیا قرار است که برای دهک‌های یک و دوی سهام عدالت، آزادسازی صورت گیرد؟ اظهار کرد: اگر قرار باشد برای گروه یک و دو (مدد ویان کمیته امداد و مستمری بگیران سامان بهزیستی) یا هر گروه دیگری آزادسازی سهام عدالت انجام گیرد، باید برای کل پرتفوی سهام عدالت تعیین تکلیف و کل سهام آزاد شود.

وی توضیح داد: ۴۹ شرکت هستند که سهم یک تا ۷۰ درصدی در سهام عدالت دارند. بیش از ۴۹ میلیون نفر مشمولان سهام عدالت در این پرتفوی شریک هستند و نمی‌توان بدون تعیین تکلیف کل پرتفوی بگوییم که سهام عدالت بخشی از آن ۴۹ میلیون نفر آزاد می‌شود چون اگر بتوانیم، سهام عدالت همه این ۴۹ میلیون نفر را آزاد می کنیم، چرا فقط سهام عدالت دو گروه را آزاد کنیم؟

معاون وزیر اقتصاد افزود: اگر تمام سهام عدالت آزاد شود آن وقت می‌توان درباره اجازه نقل و انتقال و اجازه خرید و فروش سیاست گذاری کرد. اما ما اگر بَلَد باشیم به یک نفر ورقه سهم بدهیم حتماً بلد هستیم که به همه ۴۹ میلیون نفر هم ورقه سهم بدهیم ولی اکنون بلد نیستیم این کار را انجام دهیم؛ یعنی اینکه چطور می‌شود سهام ۴۹ شرکت را به ۴۹ میلیون نفر داد؛ موضوعی است که در لایحه ساماندهی پیش‌بینی کردیم اما این لایحه هنوز به تصویب نرسیده است. اگر تصویب نهایی و ابلاغ شد و این کار را بلد شدیم آن وقت می‌توانیم به ۴۹ میلیون نفر سهم دهیم و می‌توانیم تخصیص دادن سهام را با اولویت انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید