Performancing Metrics

رونق تولید مهم ترین اولویت اتاق است | اتاق خبر
کد خبر: 430052
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 16:18
مسعود گيل آبادي عضو هیات مدیره انجمن صنايع توليدكنندگان سموم در گفتگو با «اتاق نیوز» است
مسعود گيل آبادي عضو هیات مدیره انجمن صنايع توليدكنندگان سموم با اشاره به مهم‌ترین وظیفه و اولویت اتاق دوره نهم، توضیح داد: رونق تولید مهم‌ترین کاری است که هم شعار سال نام گرفته و هم رسیدگی به آن تضمین حل بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی است.

مسعود گيل آبادي عضو هیات مدیره انجمن صنايع توليدكنندگان سموم در گفتگو با «اتاق نیوز» با اشاره به مهم‌ترین وظیفه و اولویت اتاق بازرگانی در دوره نهم، توضیح داد: رونق تولید مهم‌ترین کاری است که هم شعار سال نام گرفته و هم رسیدگی به آن تضمین حل بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی است. رشد و توسعه اقتصادی با رونق تولید به دست می‌آید و شرط اساسی آن است. آمار اشتغال با حمایت از تولید حاصل می‌شود و حتی بی نیازی از واردات کالا و تامین ارزان بازار داخلی نیز وابسته به تولید و شرایط مناسب آن است.
وی با اشاره به اینکه دولت باید تمام همت خود را صرف رونق تولید و رفع موانع آن بگذارد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کارگروه‌هایی با هماهنگی با پارلمان بخش خصوصی باید تشکیل شود که در آن تمامی کارشناسان از وزارت‌خانه های ذی ربط و صاحب‌نظران، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی حضور داشته باشند تا در این جلسه راهکارهای اجرایی به دولت ارائه شود. از جمله این راهکارها می‌تواند پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها برای کم کردن گره آنها و مشکلاتی باشد که در حال حاضر دارند. مثل مشکل تولیدکنندگان در ارتباط با سخت‌گیری سازمان تامین اجتماعی، موانع ترخیص کالا از گمرک و همچین مشکلاتی که در سامانه جامع تجارت کشور وجود دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید