Performancing Metrics

آمادگی ۸ هزار دستگاه خودروی حمل ونقل عمومی برای اربعین | اتاق خبر
کد خبر: 432114
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1398 - 22:04
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ۸ هزار دستگاه خودروی حمل ونقل عمومی برای اربعین خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در گردهمایی سراسری مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیش بینی‌های لازم برای آماده سازی پایانه‌های مرزی مسافران اربعین انجام شده تا مردم با رفاه بیشتر مراسم امسال را برگزار کنند. مدیران کل استان‌های مرزی باید باهم بسیج شوند و تسهیلات لازم را برای سفر مردم فراهم کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید قبل از حرکت مردم، تمهیدات سازمان راهداری آغاز شود تصریح کرد: پارکینگ‌ها باید از انضباط بیشتری برخوردار شوند و مدیران کل راهداری استان‌ها باید شخصاً طبق نقشه پذیرفته شده، عملیات آماده سازی برای اربعین را فراهم کنند. در بحث حمل و نقل از جمله رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی باید به حداکثر بهره وری در حمل و نقل برسند. باید نظام یکپارچه هوشمند را در حمل و نقل ایجاد کنیم تا مسافر در سیستم مانیتورینگ از وضعیت بار خود مطلع شود.

وی با بیان اینکه در بخش ترانزیت مشکلاتی وجود دارد افزود: برخی شرکت‌ها در فرصت ترانزیتی ما مشکل ایجاد کردند که اگر بررسی نشوند در بلند مدت برای ما مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند. در بحث راهداری، ماندن در انتظار دریافت بودجه پذیرفته نیست، اداره کل راهداری در استان‌ها باید به وضعیت آزاد راه‌ها نظارت داشته و پیگیری کنند تا آزاد راه‌ها کیفی‌تر شوند.

این مقام مسؤول همچنین درباره مجتمع‌های بین راهی گفت: باید خدمات مناسبی به مردم ارائه شود و نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مطابق استاندارد تجهیز باشد و آنها که فاقد کیفیت هستند به هیچ عنوان نباید به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت راه‌های فرعی و روستایی در اولویت قرار گرفته است افزود: روستاهای بیش از ۵۰ خانوار باید جاده آسفالت داشته باشند بر همین اساس، ۲ هزار کیلومتر جاده تا پایان سال آسفالت می‌شوند و این طرح‌ها نباید متوقف شود. در سال ۹۹، آسفالت سه هزار کیلومتر راه در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی است و راهداری باید منابع را به طرح‌ها تزریق کند و حرکت جهادی آغاز شود.

وی با بیان اینکه روند احداث راههای روستایی در سال اخیر کند شده است گفت: بعد از انقلاب اسلامی سالانه ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شده است، در سال اخیر این روند احداث کاهش داشته به طوری که به ۲ هزار کیلومتر رسیده است و اکنون ۵ هزار کیلومتر عقب ماندگی در ساخت راه‌ها داریم و باید تا پایان سال ۹۹ جبران کنیم. با توجه به افزایش حجم تولیدات روستایی و افزایش اشتغال در روستاه ها، باید راه‌های روستایی را فعال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۷۵ کیلومتر راه مالرو در کشور گفت: با همکاری پلیس ۲۵۱ نقطه بحرانی مشخص و ۵۴ مورد از این نقاط بحرانی برطرف شده است، برای رفع ۱۰۰ نقطه حادثه خیز با پیمانکاران قرارداد منعقد شد و باقی مانده نیز در حال برگزاری مناقصه است.

اسلامی با بیان اینکه ۵ هزار میلیارد تومان براورد خسارت اولیه سیل شده است گفت: امروز بخش نخست پرداخت اعتبار که حدود هزار و پانصد میلیارد تومان است ابلاغ شد و باید جاده‌های که بر اثر سیل تخریب شده است بازسازی شود. در سازمان راهداری باید متولی پل و تونل‌ها مشخص شود تا کار به خوبی انجام شود.

آمادگی ۸ هزار دستگاه حمل ونقل عمومی برای اربعین

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ۸ هزار دستگاه وسایل حمل و نقل عمومی برای اربعین خبر داد و گفت: برای راحتی مسافران، قطاری به مقصد کرمانشاه نیز در نظر گرفته شده است.

اسلامی درحاشیه هم اندیشی مدیران راهداری با اشاره به تمهیدات سفر زائران اربعین گفت: بهسازی پایانه‌های مرزی و دسترسی اسان به راههای مواصلاتی از جمله مباحثی است که باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه راه‌های روستایی معاونت جداگانه ای در سازمان راهداری در نظر گرفته شده است بیان کرد: با ایجاد معاونت روستایی، مسئولیت‌های راه‌های روستایی تجمیع شد و تا پایان سال ۹۸، دوهزار کیلومتر راه آسفالت روستایی باید اضافه شود. طرح اقدام ملی به نام ابرار برای راههای روستایی طراحی شد و رئیس جمهور در اجلاس توسعه روستایی از این طرح رونمایی کرد، این طرح، تحول در راه‌های روستایی ایجاد می‌کند.

این مقام مسؤول درباره هوشمند سازی حمل و نقل گفت: هوشمند سازی حمل و نقل بسیار مهم است با این کار صاحب بار می‌تواند از زمان رسیدن بار به مقصد مطلع شود همچنین با هوشمند شدن سیستم حمل ونقل اتوبوس و کامیون‌هایی که حرکت می‌کنند قابلیت شناسایی خواهند داشت و باعث می‌شود تا توقف کمتری داشته باشند. تکلیفی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ردیابی بار به صورت هوشمند داریم که این برنامه هم در حال نهایی شدن است.

پیش بینی تردد ۱۰ تا ۱۵ درصدی از مرز خسروی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال پایانه مرزی خسروی به سه پایانه مرزی کشور برای سفر اربعین اضافه شده که پیش بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۵ درصد زائران از این مرز تردد کنند.

منوچهر سلطان زاده با بیان اینکه در کنار بحث پایانه‌های مرزی، مباحث مربوط به مدل سازی شبکه‌های راه‌ها و مدیریت آن انجام شده است افزود: زائران اربعین حسینی می‌توانند با ثبت نام در سامانه سماح «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» و دریافت خدمت از دستگاه‌های خدمات رسان، سفر خود را برنامه ریزی کنند تا سفری راحت و بدون ترافیک سنگین داشته باشند. زائران اربعین حسینی، با ثبت نام در سایت سماح، علاوه بر اینکه از بیمه‌های تکمیلی مربوط به خاک عراق، استفاده می‌کنند امکان برنامه ریزی دستگاه‌های خدمات رسان را برای تردد و جابه جایی مناسب زائران فراهم می‌کنند.

سلطان زاده درباره کاهش مشکلات تردد با وسایل نقلیه شخصی در زمان اوج تردد در مرزها نیز گفت: امسال مدل جدیدی برای کاهش مشکلات تردد در این ایام طراحی کرده‌ایم به این ترتیب که زائران در ۵ روز اوج تردد در مرزها به مراکز استان‌ها منتقل می‌شوند و از آنجا به مسیر خود ادامه می‌دهند. به طور نمونه برای مرز مهران، ۳ مرکز استان را به عنوان پشتیبان در نظر گرفته‌ایم که مردم را به این سه مرکز منتقل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای ساماندهی مرزها و راه‌ها در ایام اربعین، وجود دارد ادامه داد: زائران هم باید به دستوالعمل های ستاد اربعین عمل کنند تا سفری راحت و ایمن داشته باشند ضمن اینکه از هم اکنون برای سفر اربعین برنامه ریزی و مشخص کنند که از کدام شهر و از چه مرزی سفر خواهند کرد.

به گفته این مقام مسؤول سال گذشته ۴۵ درصد از زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جابه جا شدند که از این میزان، ۲۲ درصد سهم جابجایی از طریق جاده‌ای بوده است؛ البته امسال با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم ظرفیت برای سفر جاده‌ای افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید