Performancing Metrics

تحریم‌ها آمریکا را بیشتر از هواوی متضرر می‌کند! | اتاق خبر
کد خبر: 432410
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1398 - 20:58
به گفته یکی از مقامات ارشد هواوی، تحریم‌های خصمانه دولت ترامپ علیه این شرکت چینی، بیشتر از هواوی، موجب ضرر و زیان آمریکا خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام کرده بودند.

اندی پرودی، مدیر ارشد امنیتی بخش تکنولوژی‌های هواوی در ایالات متحده آمریکا در جریان برگزاری یک نشست مطبوعاتی در اواخر روز سه‌شنبه درباره تحریم‌های خصمانه دولت ترامپ علیه این شرکت چینی خاطرنشان کرده است که ایالات متحده آمریکا از اعمال تحریم و محدودیت‌های تجاری  علیه هواوی بیش‌تر از خود این شرکت متضرر خواهد شد.

بر اساس گزارش وب سایت کوارتز، وی در جایی دیگر از اظهارات خود به حجم بالای خریدهای هواوی از تامین‌کنندگان قطعات الکترونیکی آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: هواوی سال گذشته حدود ۳۰ درصد از قطعات موردنیاز خود را از بیش از ۱۳۰ شرکت تکنولوژی آمریکایی تامین و خریداری کرد که ارزش آن بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است. حالا با وضع تحریم‌های جدید علیه هواوی، تمامی کالاهای تولید شده توسط شرکت‌های آمریکایی بدون خریدار و مشتری باقی خواهد ماند و بدون شک، این حجم بالای گردش مالی در آمریکا نیز رقم نخواهد خورد.

پیش‌تر نیز کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند که اعمال تحریم و محدودیت‌های تجاری علیه هواوی، ضرر و زیان بزرگی به آمریکا وارد خواهد کرد و بیش‌تر از هواوی، شرکت‌های آمریکایی از این امر آسیب خواهند دید.

چند ماه پیش بود که دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده آمریکا را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هواوی نیز به چشم می‌خورد. بعد از انتشار این فهرست و اخبار مربوطه، شرکت‌های آمریکایی به اجبار یکی پس از دیگری تصمیم گرفتند طبق قوانین و مقررات محدودکننده جدیدی که دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای آنها تعیین کرده است، عمل کرده و به منظور جلوگیری از تحریم شدن و مشکلات مالی و حقوقی، روابط تجاری و همکاری‌های خود را با شرکت‌های چینی همچون هواوی که در فهرست سیاه و ممنوعه آمریکا قرار گرفته است، قطع کرده و یا به حالت تعلیق درآورند.

یکی از بزرگترین تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، لغو لایسنس استفاده هواوی از سیستم عامل اندروید بود و این بدان معناست که این شرکت دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط این غول تکنولوژی را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس‌های متن‌باز و AOSP خواهد بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید