Performancing Metrics

تحویل نخستین محموله ریل ملی | اتاق خبر
کد خبر: 432836
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1398 - 09:45
مدیرعامل شرکت ساخت خبر داد:
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از تحویل نخستین محموله ریل ملی و ارسال به خطوط آماده ریل‌گذاری خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی اظهار کرد: پروژه ریل ملی از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفت و مسئولان مختلف روی آن تاکید داشتند. شرکت ذوب آهن اصفهان با نصب تجهیزات مورد نیاز و سرمایه‌گذاری مناسب روی آن، سال گذشته به تولید آزمایشی ریل ملی رسید اما این ریل‌ها از نوع U۳۳ بود که برای خطوط فرعی از آن استفاده می‌شود و در همین راستا درخواست دادیم تا برای خطوط پرتردد و اصلی ریل مناسب و با استانداردهای بین‌المللی به ما تحویل دهند.

وی افزود: برای خطوط اصلی و پرتردد نیاز به ریل‌های UIC۶۰ با استاندارد ۶۰E۱ داشتیم، که با همکاری خوب بین دو شرکت، ذوب‌آهنی‌ها موفق به تولید آزمایشی آن از ابتدای امسال شدند در حالی که در گذشته همه این ریل‌ها از خارج از کشور وارد می‌شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به واردات ریل‌ از کشورهای اتریش، آلمان، هند، ترکیه، بلژیک، سوئد، روسیه و اسپانیا در سنوات گذشته، ادامه داد: در ماه‌های گذشته آزمایش‌های مختلف مورد نیاز طبق استاندارهای بین‌المللی روی این ریل‌ها انجام شد و سیستم‌های آزمایشی‌ بسیاری از کشورهای مختلف برای انجام این تست‌ها خریداری شد. همچنین به غیر از مشاوری که شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای انجام این آزمایش‌ها استخدام کرده بود ما نیز مشاوری برای کنترل کیفیت گرفتیم و مطابق استانداردهای بین‌المللی این آزمایش‌ها انجام و نهایتا تایید شد.

خادمی اعلام کرد: نخستین محموله ریل ملی امروز پس از تولید انبوه تحویل و به مقصد کارگاه‌هایی که باید ریل‌گذاری شود، ارسال شد. این کارگاه در مرحله نخست خط ریلی میانه – تبریز است و در مراحل بعدی به مقاصد دیگر نیز، ریل ارسال خواهد شد.

وی درباره قرارداد ریل ملی که با شرکت ذوب آهن منعقد شده و قراردادهای آتی در دستور کار اظهار کرد: قرارداد اولیه ما با شرکت ذوب‌آهن ۱۵ هزار تن به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان بود که امروز به عنوان نخستین محموله حدود ۲۷۰۰ تن آن تولید و تحویل شد. البته امیدواریم همیشه ریل ملی را برای کشور داشته باشیم و در همین راستا نیز مشتاق هستیم تا برای خطوط ریلی دیگر نیز با ذوب‌آهنی‌ها قرارداد امضاء کنیم که برای خطوط میانه به اردبیل، ادامه مسیر یزد به اقلید و چابهار به زاهدان آماده انعقاد قراردادهای دوم و سوم با ذوب‌آهن هستیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید