Performancing Metrics

سود عملیاتی هما ۴۱ میلیارد تومان شد | اتاق خبر
کد خبر: 433460
تاریخ انتشار: 14 مهر 1398 - 14:06
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار طی سالیان گذشته توانسته است نقطه سربسر عملیاتی را پشت سر بگذارد و به سود عملیاتی به میزان ۴۱ میلیارد تومان برسد، در حالی که این عدد در سال گذشته منفی ۲۲۶ میلیارد توما

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شهرام آدم نژاد درباره وضعیت سوددهی ایران ایر اظهار کرد: منظور از سود عملیاتی سود حاصل از فعالیت های عملیاتی شرکت است که فعالیت های اصلی شرکت را تشکیل می دهد. فعالیت‌های عملیاتی و مکرر شرکت جزو آن بوده که در اساسنامه به آن اشاره شده است.

وی افزود: از دیدگاه تجزیه و تحلیل صورت های مالی، سود عملیاتی معنی دار ترین عدد در صورت سود و زیان شرکت بوده و شاخص اصلی قضاوت در مورد عملکرد مالی کسب و کار است. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار طی سالیان گذشته توانسته است نقطه سربسر عملیاتی را پشت سر بگذارد و به سود عملیاتی به میزان ۴۱ میلیارد تومان برسد. این عدد در سال گذشته  به میزان ۲۲۶ میلیارد تومان منفی بود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مهم به علت عواملی از جمله ایجاد نقاط پروازی جدید (شش مسیر) و استفاده بهینه از ناوگان موجود و مدیریت هزینه ها محقق شده است. گرچه این رقم کوچک است اما با توجه به اهرمی بودن شرکت به علت سهم بالای هزینه های ثابت از کل هزینه ها، امکان استفاده از اهرم های عملیاتی شرکت در جهت رشدهای چندبرابری سود همزمان با افزایش فروش را فراهم می کند.

آدم نژاد با بیان اینکه رقم سود خالص شرکت ایران ایر منفی بودن که عمدتا به دلیل هزینه های مالی و سایر هزینه های غیرعملیاتی است، گفت: این رقم در صورت سود و زیان سال ۱۳۹۷ شرکت درج شده است. البته در گزارش حسابرس مستقل شرکت که مشروط است، موضوع احتساب کامل هزینه های صندوق بازنشستگی به عنوان یکی از بندهای شرط ذکر شده است اما این بند در صورت های مالی سال‌های گذشته شرکت نیز وجود داشت و در آن سال ها زیان هم وجود داشت.

وی اظهار کرد: علاوه بر این موارد، هزینه های صندوق بازنشستگی در صورت سود و زیان، بنابر ماهیت، در سرفصل هزینه های غیرعملیاتی طبقه بندی شده است.   مواردی از جمله دو فرودگاهی بودن، پروازهای تکلیفی و غیره نیز همگی در بهای تمام شده خدمات و هزینه های عمومی اداری و فروش آمده است و با احتساب آن‌ها سود عملیاتی حاصل شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید