Performancing Metrics

اصلاحات عربستان برای کاهش مصرف نفت | اتاق خبر
کد خبر: 434542
تاریخ انتشار: 9 آبان 1398 - 17:04
وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرد اصلاحات انرژی مصرف داخلی نفت را معادل دو میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ کاهش می دهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس ابتکار سرمایه گذاری آینده اعلام کرد اصلاحات انرژی در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و مصرف داخلی را معادل دو میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ کاهش می دهد زیرا ما ترجیح می دهیم به جای استفاده داخلی غیرموثر، صادرات داشته باشیم.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، همچنان برای تولید نیرو نفت می سوزاند اما اصلاحاتی را برای کاهش مصرف داخلی در پیش گرفته است. این کشور یارانه های چندین فرآورده نفتی شامل بنزین، برق و گاز برای مصرف صنعتی را کاهش داده تا نفت بیشتری برای صادرات آزاد کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی پیش از این گفته بود عربستان سعودی می خواهد ۷۰ درصد از نیروی خود را با استفاده از گاز و ۳۰ درصد را با انرژی تجدیدپذیر تامین کند تا مصرف داخلی نفت کاهش پیدا کند.

وزارت انرژی عربستان سعودی دفتر توسعه پروژه انرژی تجدیدپذیر را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد که تولید ۲۷.۳ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر را تا سال ۲۰۲۴ و ۵۸.۷ گیگاوات را تا سال ۲۰۳۰ هدف گرفته است.

بر اساس گزارش پلاتس، آمار سازمان JODI‌ نشان داد استفاده داخلی عربستان سعودی از نفت خام در اوت به ۵۶۲ هزار بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید