Performancing Metrics

شبکه برق ایران و عراق سنکرون شد | اتاق خبر
کد خبر: 434569
تاریخ انتشار: 10 آبان 1398 - 13:01
شبکه های برق ایران و عراق صبح امروز با حضور وزیر نیرو، مشاور وزیر برق عراق و جمعی از مسئولان دو کشور سنکرون سازی و در نتیجه آن فرکانس برق دو کشور یکسان شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق توافقی که در اواخر سال ١٣٩٧  بین وزرای نیرو و برق ایران و عراق صورت گرفت، قرار شد سه برنامه سنکرون سازی شبکه برق ایران و عراق تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، کاهش تلفات شبکه برق عراق به میزان ۳۰ درصد تا پایان سال ۲۰۲۰ و جبران کمبود تولید برق عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ توسط شرکت‌های ایرانی انجام شود.

در این راستا، سنکرون سازی شبکه برق ایران و عراق امروز صورت گرفت.

در اصطلاح تخصصی، سنکرون کردن به معنی وصل کردن دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه ای ایجاد نشود است و بدین صورت شبکه برق ایران و عراق به یکدیگر متصل خواهد شد.

در این مراسم فرخزاد مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان این که فروش برق ایران به عراق از سال ۲۰۰۴ آغاز شد افزود: این تعامل از طریق ۵ خط بود که خط اول خط ۴۰۰ کیلوولتی مرصاد-دیاله، خط دوم خط ۴۰۰ ولتی خرمشهر- بصره و خط سوم خط ۴۰۰ ولتی چرخه- العماره بود دو خط دیگر نیز خطوط سرپل ذهاب- خانقین و مریوان- پنجوین بود.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر میزان صادرات برق ایران به کشور عراق در بالاترین میزان خود است توضیح داد: متوسط صادرات برق در سال گذشته از ایران به عراق ۱۱۳۵ مگاوات به صورت روزانه بوده و امسال سقف صادرات برق از ایران به عراق ۱۳۶۱ مگاوات در اوج مصرف شبکه ایران بود. در نظر داریم در آینده نزدیک حجم صادرات و تبادل انرژی بین دو کشور را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید