Performancing Metrics

آخرین وضعیت ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی | اتاق خبر
کد خبر: 436222
تاریخ انتشار: 1 دی 1398 - 16:56
معاون وزیر راه اعلام کرد:
معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح آخرین وضعیت ثبت نام متقاضیان در برنامه ملی اقدام مسکن گفت: مجموع متقاضیان به ۲۶۰ هزار نفر رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه مسکن با حضور وزرای دو وزارتخانه با هدف تأمین مسکن جامعه کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی برگزار شد.

در قالب این تفاهم نامه مقرر شد ۲۰۰ هزار مسکن طی سال آینده برای این گروه از جامعه ساخته شود و از ظرفیت منابع مالی بانک‌های مسکن، توسعه تعاون و رفاه کارگران نیز استفاده شود.

در این مراسم، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام متقاضیان در برنامه ملی اقدام مسکن، اظهار داشت: ثبت نام در این طرح از ۱۸ آبان ماه آغاز شد و تا روز گذشته (۳۰ آذرماه) نیز ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در ۳۱ استان کشور، ۲۴۱ هزار متقاضی مسکن ثبت نام کردند که با احتساب ثبت نام کنندگان در مناطق بافت فرسوده، مجموع متقاضیان به ۲۶۰ هزار نفر رسیده است گفت: در قالب اجرای برنامه ملی مسکن تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف برای بهره گیری از ظرفیت‌های آنها برای تأمین مسکن گروه‌های هدف امضا شده و تا کنون تفاهم نامه‌هایی با وزارت دفاع برای تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح و با وزارت آموزش و پرورش برای تأمین مسکن فرهنگیان به امضا رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز نیز تفاهم نامه‌ای با حضور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید که در این تفاهم نامه مشخصاً امکانات هر دو وزارتخانه برای تأمین مسکن کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران بسیج خواهد شد.

همچنین ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار گفت: امروز اراده بسیار خوبی در وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن مقرون به صرفه وجود دارد و برنامه‌های بسیار خوبی در این زمینه اندیشیده شده است.

معاون وزیر کار افزود: در وزارت کار نیز با دستور شخص وزیر برنامه ریزی برای تأمین مسکن کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران در دستور کار قرار گرفت و در نهایت امیدواریم با ایجاد هم افزایی بین مسئولان دو وزارتخانه «راه و شهرسازی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» شاهد اجرای مسکن مقرون به صرفه برای جامعه هدف باشیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید