Performancing Metrics

عرضه ۵۰۰ هزار خودروی الکتریکی در کمتر از دو سال! | اتاق خبر
کد خبر: 436395
تاریخ انتشار: 5 دی 1398 - 21:17
بی‌ام‌و به تازگی اعلام کرده که عرضه خودروهای الکتریکی خود در بازارهای جهانی را در کمتر از دو سال به ۵۰۰ هزار دستگاه رسانده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت insideevs، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان به تازگی اعلام کرده است که تولید خودروهای الکتریکی این شرکت از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه نیز گذر کرده است.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو برآورد و اعلام کرده‌اند که این رقم (تولید خودروهای الکتریکی برندهای مینی و بی‌ام‌و) تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی دو برابر خواهد شد.

بر اساس آمار، ۶۰ هزار دستگاه از این تعداد خودروهای فروخته و عرضه شده در بازارهای جهانی، به بازار آلمان تعلق داشته است.

این گروه خودروسازی همچنین از هدف خود برای رساندن تعداد خودروهای الکتریکی تولید شده به یک میلیون دستگاه تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داده است.

از دیگر اهداف این خودروساز معروف و محبوب آلمانی می‌توان به اختصاص سهم یک سومی از کل تولید خودروهای بی ام و تا سال ۲۰۲۵ میلادی و یک دومی از کل تولید این شرکت تا سال ۲۰۳۰ میلادی به خودروهای برقی اشاره کرد. 

به گفته اولیور زیپس، رئیس بخش مدیریت شرکت بی‌ام‌و، همچنین خاطرنشان کرده است که خط تولید خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی این برند به ۱۲ مدل مختلف توسعه و گسترش پیدا خواهد کرد. 

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید