Performancing Metrics

جزئیات اقدامات وزارت رفاه برای سیل زدگان | اتاق خبر
کد خبر: 437327
تاریخ انتشار: 26 دی 1398 - 21:06
معاون اقتصادی وزیر کار تشریح کرد؛
معاون اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تشریح اقدامات حمایتی فوری برای خدمت رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، از ارائه خدمات تأمین اقلام اساسی، دارویی، درمانی و امور فنی خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حجت میرزایی با بیان اینکه دامنه مأموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها بسیار گسترده است اظهار داشت: از جمله این مسئولیت‌ها می‌توان به وظایفی که سازمان بهزیستی، سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و بانک‌های رفاه و توسعه تعاون در قبال اقشار مختلف دارند اشاره کرد.

وی افزود: مجموعه یا زنجیره طولانی وظایف، گستردگی مخاطبان و گروه‌های مشمول موجب شد تا روز وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت ویژه‌ای را به معاونین ستادی، مدیران صندوق بازنشستگی، بانک‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات وابسته بدهد که حد اکثر تلاش خود را برای کمک به هموطنان سیل زده در استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

میرزایی با بیان اینکه به دنبال دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد ویژه‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد، گفت: در این زمینه جلسه‌ای با حضور همه مدیران، رؤسای سازمان‌های وابسته و صندوق‌ها و معاونین ستادی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص سیل استان سیستان و بلوچستان برگزار و مقرر شد که در چند حوزه، اقدامات حمایتی فوری در زمینه خدمت رسانی به آسیب دیدگان از سیل انجام شود.

میرزایی در تشریح این اقدامات افزود: سازمان بهزیستی مأموریت پیدا کرد که به سرعت وضعیت خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی آسیب دیده از سیل را بررسی و تا حد امکان نسبت به تجهیز کمک‌های مردمی و ارسال آن به این خانوارها اقدام کند.

وی به دیگر اقدامات در این زمینه اشاره و تصریح کرد: بانک‌های تعاون و رفاه مأموریت یافتند تصمیم‌هایی را به منظور تسهیل، تقسیط و یا استمهال بدهی‌های مشتریان و افزایش وام‌های قرض‌الحسنه به مردم استان تصمیماتی را اتخاذ کنند، همین طور نسبت به توقف اقدامات قضائی برای مشتریانی که چک برگشتی دارند و یا بنگاه‌های اقتصادی و اهالی کسب و کارهایی که سر رسید اقساط وام‌های پیشین آنها فرا رسیده است، اقدام لازم را را انجام دهند.

میرزایی در ادامه افزود: سازمان تأمین اجتماعی هم مأموریت یافت همه واحدهای درمانی خود را با سرویس دهی شبانه روزی به هموطنان عزیز صرف نظر از اینکه بیمه تأمین اجتماعی باشند یا نباشند آماده کند.

میرزایی تصریح کرد: مقرر شد اقلام دارویی مورد نیاز آسیب دیدگان از سوی سازمان تأمین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین (TPICO) تأمین شود.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در صورت نیاز تیم‌های پزشکی و امدادی نیز در استان سیستان و بلوچستان حضور می‌یابند افزود: اقلام غذایی و کمک‌های غیر نقدی توسط برخی از سازمان‌ها و در چارچوب مسئولیت اجتماعی تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: این کمک‌ها شامل غذا، دارو، پوشاک و بخشی از تجهیزات مورد نیاز از جمله ماشین آلات راه سازی برای مردم آسیب دیده از سیل است که بخشی از این کمک‌ها روز گذشته به استان ارسال شده است و بخش دیگری از آن در روزهای آینده برای هموطنان ارسال می‌شود.

میرزایی همچنین به اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این حوزه اشاره و تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز تجهیز تیم‌های کمک رسان فنی را با هدف رفع مشکلاتی که خودروها و ماشین آلات با آن روبرو هستند و تعمیر لوازم خانگی و ارائه کمک فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی به اقدامات معاونت تعاون در این زمینه نیز اشاره کرد و افزود: این معاونت در حال رایزنی با شرکت‌های بزرگ پوشاک است تا مایحتاج مورد نیاز هموطنان آسیب دیده از سیل را با تخفیف‌های قابل توجه ۴۰ تا ۵۰ درصدی تأمین و برای استان ارسال کند.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میرزایی ادامه داد: البته بخشی از تأمین مالی خرید پوشاک را خیرین و شرکت‌های تعاونی عهده دار خواهند بود.

میرزایی ابراز امیدواری کرد؛ این کمک‌ها در این مرحله که هموطنان عزیز ما به حمایت‌های فوری نیاز دارند بتواند بخشی از مشکلات آنها را مرتفع سازد.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش از وظایف این وزارتخانه در مرحله بعد از اتمام سیل است افزود: بعد از فروکش کردن سیل و بازگشت به شرایط عادی، برنامه‌ها و اقداماتی ازجمله کمک به کسب و کارها، تسهیل و تأمین مالی کسب و کارهایی که نیاز به تسهیلات دارند از طریق بانک‌های عامل در دستور کار قرار خواهد گرفت و سازمان تأمین اجتماعی هم در این زمینه رویه‌های خاصی نسبت به بدهکاران بیمه‌ای را در مراحل بعد اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید