Performancing Metrics

دارایی‌های دولت را به هر قیمتی نمی‌فروشیم | اتاق خبر
کد خبر: 438244
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 - 19:53
خزانه‌دار کل کشور:
خزانه‌دار کل کشور با بیان اینکه به دنبال تبدیل ثروت منجمد دولت به ثروت زاینده‌ هستیم، گفت: مطلقا به دنبال فزوش دارایی‌های دولت به هر قیمتی نیستیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رحمت‌الله اکرمی عصر امروز در سومین نشست هم‌اندیشی صاحبنظران اقتصادی با وزیر امور اقتصادی و دارایی با موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت، اظهار داشت: ما از دارایی‌های دولت به درستی استفاده نمی‌کنیم، برای استفاده بهینه باید قدم‌هایی برداریم.

معاون وزیر اقتصاد افزود: برای مولدسازی دارایی‌های دولت، ابتدا باید دارایی‌ها را احصا کنیم که این کار قاعدتاً با سامانه‌های خزانه‌داری انجام می‌شود؛ پس از احصا شدن، باید قیمت دارایی‌ها را مشخص کنیم. وی ادامه داد: باید دارایی‌ها را به دو دسته تقسیم کنیم. دارایی‌هایی که به آنها نیاز داریم و دارایی‌هایی که مازاد تلقی می‌شوند.

اکرمی تصریح کرد: برخی می‌گویند چون دولت نمی‌تواند نفت بفروشد اموال خود را به هر قیمتی خواهد فروخت؛ مطلقاً اینطور نیست. آنچه که ما در وزارت اقتصاد به دنبالش هستیم یافتن بهترین راه برای استفاده بهینه از این دارایی‌هاست. ما به دنبال تبدیل ثروت منجمد به ثروت زاینده هستیم.

خزانه‌دار کل کشور تاکید کرد: مطلقاً به دنبال این نیستیم دارایی‌های دولت را به هر قیمتی بفروشیم و یا اینکه چون درآمد نداریم به دارایی‌ها به چشم درآمد نگاه کنیم.

۸۶ هزار ملک فاقد سند در سامانه سادا

در ادامه دادگر مدیر کل اموال دولتی و اوراق بهادر با بیان اینکه اداره اموال دولتی تصمیم گیری یک پارچه و رویه ثابت را نداریم گفت: شرکت‌های دولتی اموال را از طریق مجمع پیگیری می‌کند.

وی گفت: آنچه برای تصمیم گیری باقی می‌ماند و مربوط به وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های دولتی است که دایره محدودی دارد و اموالی که مدیریت آن دست دولت است.

دادگر تاکید کرد: سند راهبردی شامل شناسایی و احصا اموال دولتی، ثبت و تمرکز امور و اطلاعات املاک، مستند سازی می‌شود.

وی گفت: ۸۶ هزار ملک در سامانه سادا فاقد سند است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید