Performancing Metrics

پیشنهاد وزیر اقتصاد به مردم برای فعال کردن پس‌اندازهای راکد | اتاق خبر
کد خبر: 438319
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1398 - 15:47
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر فردی پس‌اندازی دارد و قصد دارد آن را از مجرای راکد به مجرای فعال تبدیل کند، مجرای آن بازار سرمایه است. بازار سرمایه هم پایداری دارد و هم مامن است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای فناورانه بازار سرمایه، با تاکید بر این‌که بازار سرمایه هم در مالکیت امکان گسترده عمومی و هم در تصمیم‌گیری امکان مشارکت حداکثری ایجاد می‌کند، اظهار کرد: مخصوصا بازار سرمایه‌ای که مبتنی بر فناوری‌های نوین باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در اوایل دهه 80 که قانون تجارت در حال بازنگری بود، این دغدغه وجود داشت که صاحبان سهام با هر میزان سهم بتوانند در مدیریت دارایی مشارکت کنند و در نهایت این جمع‌بندی‌ حاصل شد که فقط با تشکیل مجامع الکترونیکی می‌توان این کار را انجام داد.

دژپسند با اشاره به شکل‌دهی جریان انتقال، گفت: اگر فردی پس‌اندازی دارد و قصد دارد آن را از مجرای راکد به مجرای فعال تبدیل کند، مجرای آن بازار سرمایه است. در دو سال اخیر تمرکز روی ETF‌ها بیشتر شده برای این‌که مقیاس‌ها به سمت توده مردم برده شود.

بانک‌ها به سمت هدایت مالی در بازار پول می‌روند

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در حال حاضر بودجه در حال فاصله گرفتن از نفت است و بانک‌ها به سمت هدف خود که هدایت مالی در بازار پول است، در حال نزدیک شدن هستند. از این‌رو بازار سرمایه باید با سرعت بالا میدان‌گشایی کند و این از طریق گوناگون به خصوص مدرنیزه کردن فناوری‌ها و تنوع‌بخشی به ابزارها صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این‌که بازار سرمایه هم پایداری دارد و هم مامن است، اظهار کرد: این ویژگی‌ها نه فقط در حفظ ارزش پول بلکه در صیانت از حقوق سهامداران نیز وجود دارد و کاهش دقت موجب تضییع حقوق سهامداران می‌شود.

دژپسند گفت: بازار سرمایه به سمتی می‌رود که در آن معاملات الگوریتمی از معاملات مبتنی بر دست پیشی خواهد گرفت.

مردم‌بنیان کردن از خصوصی‌سازی فراتر است

وی همچنین با اشاره به سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: پیروزی جمهوری اسلامی تغییری بنیادی در مدیریت کشور ایجاد کرد و در کنار استقلال‌خواهی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، آزادگی را به وجود آورد و آزادی در دل آزادگی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه رای حق الناس است، گفت: اگر اخلالی در رای مردم ایجاد شود، در آن دنیا قابل عبور نیست و باید رضایت افراد گرفته شود.

دژپسند با بیان این‌که اقتصاد باید مردم‌بنیان باشد، گفت: اقتصاد وجوه گوناگونی دارد و هم در حکمرانی و هم در تامین مالی باید نخ تسبیح حاکم باشد. مردم بنیان‌ کردن از خصوصی‌سازی هم فراتر است. در مردم بنیانی رسالت تصمیم‌گیری در مدیریت منابع و دارایی افراد به خود افراد داده می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید