Performancing Metrics

میانگین نرخ دلار در سامانه نیما به ١٣٩٧٧ تومان رسید | اتاق خبر
کد خبر: 440871
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1399 - 13:31
در ١٧ روز فروردین امسال
میانگین نرخ دلار در بازار ثانویه(نیما) در ١٧ روز ابتدایی سال ٩٩ به ١٣٩٧٧ تومان رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به عملکرد بازار ثانویه در ۱۷ روز نخست امسال پرداخته و نوشته است: میانگین نرخ خرید هر دلار آمریکا در بازار ثانویه تا روز ۱۷ فروردین ماه امسال برابر با ۱۳ هزار و ۹۷۷ تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

براساس این گزارش میانگین نرخ خرید هر دلار آمریکا در این بازار در ۱۷ روز نخست سال ۹۸ برابر با ۸ هزار و ۴۸۳ تومان بوده است.

همچنین در این گزارش آمده است که از روز پنجم فروردین ماه تا پایان روز هفدهم فروردین ماه ۱۸۱ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در بازار ثانویه به فروش رسیده است که ۲۸ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال قبل است.

در ۱۷ روز نخست سال گذشته در این بازار ۲۵۲ میلیون یورو در بازار ثانویه ارز حاصل از صادرات به فروش رسیده بود.

همچنین میزان خرید ارز برای واردات از طریق بازار ثانویه نیز در مدت زمان مورد گزارش با ۵۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به ۸۹ میلیون یورو رسیده است.

بر این اساس کماکان ۹۲ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در بازار ثانویه وجود دارد که درخواستی برای واردات از طریق آن وجود نداشته است.

این گزارش همچنین به بررسی عملکرد بازار ثانویه در روز ۱۷ فروردین ماه پرداخته و نوشته است: در این روز جریان خرید و فروش ارز در سامانه نیما بهبود یافت و رقم خرید ارز برای واردات به ۲۸ و رقم فروش ارز حاصل از صادرات به ۷۰ میلیون یورو رسید.

انتهای پیام/
نظرات
ADS
ADS
پربازدید