Performancing Metrics

جزئیات مرگ شترهای جاسک | اتاق خبر
کد خبر: 441425
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1399 - 11:41
سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه سه نفر شتر در منطقه جاسک تلف شده اند،گفت: از کبد این شترها نمونه برداری و این نمونه ها به آزمایشگاه فرستاده شده تا علت مرگ آنها مشخص شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر کشته شدن چند شتر و بز در منطقه جاسک به دلیل سمپاشی علیه ملخ‌های صحرایی، اظهارداشت: براساس بررسی‌های انجام شده در این منطقه سه نفر شتر تلف شده اند و تاکنون گزارشی از تلف شدن بز یا سایر حیوانات در این منطقه نشده است.

وی تصریح کرد: بین محل سمپاشی علیه آفت ملخ صحرایی با مکان تلف شدن این شترها حدود ٦٠ کیلومتر فاصله وجود دارد؛ ضمن اینکه سمپاشی در آن منطقه به صورت هوایی نبوده و به شکل زمینی انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، در سمپاشی زمینی درصد گسترش آلودگی در منطقه بسیار کمتر است.

وی اضافه کرد: همچنین قبل از سمپاشی در منطقه اطلاع رسانی کامل انجام شده و دام‌ها و احشام جمع آوری شده بود.

میر ادامه داد: سم استفاده شده در منطقه سم دلتامترین بوده که بسیار بعید به نظر می‌رسد قدرت کشندگی شتر را داشته باشد.

وی تصریح کرد: همکاران ما در سازمان حفظ نباتات با همکاری دامپزشکی از کبد شتران تلف شده در منطقه نمونه برداری کرده و نمونه‌ها را به آزمایشگاه فرستاده اند تا علت مرگ این شترها دقیقاً بررسی و مشخص شود.

میر با بیان اینکه نتیجه این نمونه برداری‌ها تا چند روز آینده مشخص و درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: با توجه به موارد ذکر شده احتمال اینکه سمپاشی دلیل مرگ شترها بوده باشد بسیار ضعیف است اما باید منتظر جواب نمونه برداری‌ها بمانیم.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر تلف شدن شترها و بزهای دامداران در منطقه جاسک مطرح شده بود که برخی علت این تلفات را سمپاشی علیه آفت ملخ صحرایی در منطقه مذکور عنوان کرده بودند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید