Performancing Metrics

از پس‌انداز بلندمدت در بانک‌ها بپرهیزید | اتاق خبر
کد خبر: 442103
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1399 - 12:51
یک توصیه کارشناسی:
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت منجر به افزایش دارایی‌های نقد دارندگان این سهام و قدرت خرید آن‌ها می‌شود، به مردم توصیه کرد تا در این شرایط از سپرده‌گذاری پس‌انداز بلندمدت در بانک‌ها پرهیز کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کامران ندری درباره تاثیرات آزادسازی سهام عدالت بر اقتصاد و معیشت مردم، اظهار کرد: این اقدام تغییری در شیوه مدیریت بنگاه‌ها ایجاد نمی‌کند، بنابراین، آزادسازی این سهام به دارندگان آن‌ها اجازه می‌دهد تا آن را در بازار بسته به قیمتی که در بورس پیدا می‌کند و با توجه به وضعیت بازار سرمایه پیش‌بینی می‌شود که قیمت قابل قبولی پیدا کند. در نتیجه این امر، به میزان دارایی‌های نقد مشمولان این نوع سهام افزایش پیدا می‌کند.

افزایش قدرت خرید مردم با آزادسازی سهام عدالت 

وی ادامه داد: آزادسازی سهام عدالت به طور موقت می‌تواند یک قدرت خریدی را بسته به قیمت سهام برای دارندگان این نوع سهام فراهم کند. اما نمی‌توان انتظار داشت که آزادسازی این سهام، مشکلات اقتصادی اکثریت مردم را حل کند. 

در ادامه این کارشناس اقتصادی افزود: هر کسی بسته به شرایط زندگی و نیازهایش، تصمیم می‌گیرد که از این سهام چگونه استفاده کند. طبیعتا فردی که بدهکاری زیادی دارد، سهام خود را خواهد فروخت و به توصیه‌های کارشناسان هم توجه نخواهد کرد.  

یک توصیه برای سرمایه‌گذاری

به گفته این استاد دانشگاه، مساله مورد توجه در این زمینه رشد بسیار بالای شاخص کل بورس است که باید تلاش شود تا آن حالت طبیعی و عادی به خود بگیرد. اگر این صعودهای پی در پی منجر به ایجاد حباب و ترکیدن آن شود، همه منتفعان این بازار تحت تاثیر قرار می‌گیرند و ضررهای زیادی می‌بینند. 

ندری در پایان سخنانش با بیان اینکه بورس بدون بهبود وضعیت اقتصادی در حال رشد است، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنم که در این شرایط سپرده پس‌انداز بلند مدت بانکی نداشته باشند. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید