Performancing Metrics

تورم تولیدکننده گاوداری های صنعتی به ۳۶ درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 443310
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1399 - 12:29
در سال ۹۸؛
شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٨ به عدد ٥٠٥.٤٢ رسید که نسبت به سال قبل ٣٦.١٦ درصد افزایش داشته است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور سال ١٣٩٨ (١٠٠=١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٨ به عدد ٥٠٥.٤٢ رسید که نسبت به سال قبل ٣٦.١٦ درصد افزایش داشته است. بیشترین افزایش شاخص محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در این سال نسبت به سال قبل مربوط به قلم گوساله نر زیر چهار ماه (٤٣.٧٩ درصد) و کمترین افزایش مربوط به گاو نر داشتی (١٨.٢٠ درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل بهار به عدد ٥٠٢.٤٢ رسید که نسبت به فصل قبل ٤.٤٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩٠.٢٧ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل مربوط به قلم کود (٠٨/١١ درصد) و کمترین افزایش مربوط بهگاو شیری (٠.٠٤- درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل تابستان به عدد ٥١٢.٣٠ رسید که نسبت به فصل قبل ١.٩٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٣.٨٥ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل مربوط بهشیر (١١.٥٨ درصد) و کمترین افزایش مربوط به گاو حذفی (٩.٧٦- درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل پاییز به عدد ٥٠٦.٧٩ رسید که نسبت به فصل قبل ١.٠٧- درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٤.٦٥ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل مربوط به شیر (٥.٦٤ درصد) و کمترین افزایش مربوط به گاو تلیسه  (١٦.٠٥- درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل زمستان به عدد ٥٠٠.١٧ رسید که نسبت به فصل قبل ١.٣١- درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣.٩٦ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل مربوط به کود (١.٦٢ درصد) و کمترین افزایش مربوط به گاو نر داشتی (٧.٨٨- درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در استانهای خوزستان و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ٦٨.٢٨ و ٥٩.٠٢ درصد بیشترین افزایش را نسبت به سال قبل داشته اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید