Performancing Metrics

آخرین وضعیت نرخ تورم همسایگان ایران | اتاق خبر
کد خبر: 443552
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1399 - 20:48
نرخ تورم در ارمنستان افزایش و در گرجستان کاهش پیدا کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تا پایان ۱۲ ماه منتهی به می، نرخ تورم در ارمنستان از ۰.۹ درصد در ماه آوریل به ۱.۲ درصد در ماه می افزایش یافته است که این نرخ،بیشترین نرخ تورم از ژوئیه سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود. ارتباطات با تورم ۱.۶ درصدی، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، آب و برق با تورم ۱.۱و مواد غذایی و نوشیدنی با تورم یک درصدی قرار دارند.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۳.۷درصد بوده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم این کشور در ماه می منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده که یک درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.  متوسط نرخ تورم در ارمنستان در بازه زمانی ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۵۹۳.۶ درصد بوده که بالاترین تورم مربوط به ژوئن۱۹۹۴ با ۲۲هزار و ۸۸۷.۴۰ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به مارس۱۹۹۹با منفی ۵.۵۲ درصد بوده است.

با توجه به قرار گرفتن تورم ارمنستان در سطح زیر ۲ درصد، بانک مرکزی این کشور فعلاً برنامه‌ای برای تغییر در نرخ بهره خود ندارد و به گفته آرتور جوادیان، رئیس بانک مرکزی این کشور  سیاست‌های پولی فعلی حفظ خواهند شد.

از سوی دیگر نرخ تورم در گرجستان کاهشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به می، نرخ تورم در گرجستان از ۵.۹ درصد در ماه آوریل به ۶.۵  درصد در ماه می کاهش یافته است که این نرخ، کمترین نرخ تورم در سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۴.۷ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، لوازم منزل با تورم ۸.۳ درصد  در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به  حمل و نقل با تورم منفی ۴.۶ درصدی و تنباکو با تورم ۱.۵ درصدی در رده بعدی قرار دارد. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم گرجستان در ماه می ۰.۲ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۷ درصد کمتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است.

 متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲ درصد بوده است که بالاترین تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به می ۲۰۱۲ با منفی ۳.۳ درصد بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید