Performancing Metrics

جزئیات توافق منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر در الحاق بنادر کلانتری و بهشتی | اتاق خبر
کد خبر: 443751
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399 - 20:24
کردی اعلام کرد
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن تشریح جزئیات تفاهم‌نامه بین این منطقه و سازمان بنادر و دریانوی در رابطه با الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به این منطقه گفت: به طور حتم حرکت در این مسیر می‌تواند موجب ایجاد رقابت و جذابیت بیشتر در بنادر چابهار شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در اواخر سال گذشته بود که نمایندگان مجلس لایحه الحاق بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار را تصویب کردند که براساس آن محدوده‌ای به مساحت حدود ۶۷ هزار هکتار به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار الحاق می‌شود.

در اجرای این قانون دو منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی در راس اجرا قرار دارند که بر همین اساس طی جلسه‌ای که امروز (سه‌شنبه) در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، تفاهمی بین این سازمان و منطقه آزاد چابهار صورت گرفته است.

پرس و جوی جزئیات این تفاهم‌نامه از عبدالرحیم کردی - مدیرعامل منطقه آزاد چابهار - با توضیحاتی از سوی وی همراه شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که بعد از ابلاغ قانون توسعه منطقه آزاد چابهار و الحاق دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری به این منطقه لازم بود که این بنادر در محدوده قوانین منطقه آزاد ادامه مسیر دهند، اظهار کرد: براین اساس ضرورت داشت که هماهنگی و همکاری‌هایی بین دستگاه‌های ذیربط وجود داشته باشد که در اهم آنها سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد؛ از این رو طی تفاهم‌نامه‌ای مسایل مورد بررسی و توافق قرار گرفت تا دو طرف بتوانند با هم‌افزایی بیشتر با حداقل مشکلات در مسیر اجرای قانون حرکت کنن، این در حالی است که انجام وظایف، تقویت بندر و پاسخگویی به مراجع نظارتی و ذی‌نفعان و گسترش همکاری متقابل در این تفاهم‌نامه‌ مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار یادآور شد: در این تفاهم‌نامه بخشی از اختیارات و وظایفی که براساس قانون برعهده منطقه ازاد چابهار قرار دارد و دیگر وظایف و کارهای تخصصی بندری را به سازمان بنادر و دریانوردی تفویض شده است.

کردی گفت: براساس توافق صورت گرفته کلیه طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ گذاری در محدوده بنادر بهشتی و کلانتری براساس طرح جامع منطقه چابهار مصوب به شورای عالی مناطق آزاد انجام خواهد شد.

وی دیگر توافق صورت گرفته را تشکیل یک کارگروه اعلام کرد و افزود: براین اساس کارگروهی مشترک متشکل از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان منطقه آزاد چابهار و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تشکیل خواهد شد تا هر زمان که مورد یا هر مساله‌ای که وجود داشته باشد که نیاز به راهکار دارد در این کارگروه مطرح و مورد پیگیری قرار بگیرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار  گفت که طی توافق انجام شده، مدیرکل بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و صدور حکم  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب و به عنوان عضو شورای اداری منطقه آزاد هماهنگ با سیاست‌های سازمان عمل خواهد کرد.

کردی همچنین توافق‌نامه اخیر با سازمان بنادر را عاملی برای رقابتی‌تر شدن فعالیت‌های دریایی و بندری دانست و افزود: رویکرد اصلی، افزایش هماهنگی و هم‌افزایی بین سازمان‌ها جهت سهولت فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌ گذاران و تجاری است که از بندر و منطقه آزاد استفاده می‌کنند. در عین حال که با توجه به شرایط خاص چابهار می‌تواند در رقابت با رقبای منطقه موثر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با افزایش همکاری بین دستگاه‌های مربوطه و هم‌افزایی و همگرایی بیشتر شرایط در بنادر شهید بهشتی و کلانتری بیش از گذشته بهبود یافته و فضای مناسبی را برای کسب و کار ومردم و سایر ذی‌نفعان ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید