Performancing Metrics

پشت‌بام خوابی را هیچ مرجع رسمی تایید نکرده است | اتاق خبر
کد خبر: 444856
تاریخ انتشار: 10 تیر 1399 - 14:22
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع پشت بام خوابی را فقط در رسانه‌ها دیده است گفت: مرجع رسمی که باید چنین مسائلی را بررسی کند وجود آن را تایید نکرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: ادعای پشت بام خوابی را من در گزارش‌های رسانه‌ها دیدم اما هیچ مرجع رسمی، وجود و میزان این پدیده را تایید نکرده است.

وی افزود: پدیده هایی مثل پشت بام خوابی مربوط به حوزه کاری ما نیست و مرجع رسمی آن باید وجود یا عدم وجود این مسئله را تایید و میزان آن را مشخص کند.

برای اجاره موقت برنامه داریم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی البته درباره طرح های دولت برای ساماندهی وضعیت سکونت شهروندان گفت: مسائلی مثل حاشیه نشینی و بد مسکنی غالباً از معضل اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک به کلان شهرها نشأت می گیرد. با توجه به گران بودن قیمت مسکن  و زمین در شهرهای بزرگ نمی‌توان به صورت مالکیت جوابگوی تقاضا بود. به همین دلیل در وزارت راه و شهرسازی، بحث اجاره داری حرفه‌ای را در سه سطح ارائه کرده‌ایم.

محمودزاده سطح اول طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را اسکان بلندمدت دانست و گفت: این گروه کسانی هستند که قصد اجاره بلند مدت بعضاً ۱۰ تا ۱۵ ساله دارند.

وی ادامه داد: عده دیگر به صورت میان مدت نیاز به اجاره دارند تا به تدریج با افزایش ظرفیت‌های اقتصادی خود صاحب مسکن شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گروه سوم افرادی هستند که قصد اجاره کوتاه مدت منزل در کلان شهرها را دارند تصریح کرد: همواره افرادی برای شغل، درمان، آموزش و موارد دیگر به کلانشهرها می آیند که می‌توان با واحدهایی به شکل پانسیون جوابگوی نیاز مسکن این افراد بود اما در شرایط فعلی چنین فرآیندی وجود ندارد. باید برای این دسته از افراد محل خواب مناسبی که از استانداردهای لازم برخوردار باشد ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید