Performancing Metrics

قیمت کنونی خودرو واقعی نیست؛ بازار منتظر یک شوک مثبت باشد | اتاق خبر
کد خبر: 446760
تاریخ انتشار: 19 شهریور 1399 - 20:13
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه قیمت‌های کنونی خودروی تولید داخل غیر واقعی بوده و ناشی از سوداگری و دلالی است، از شوک قیمتی مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، روح‌الله ایزدخواه با اشاره به اینکه طرح مجلس برای خودروی تولید داخل به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار کرد: به سرعت مکانیزم توزیع خودرو اصلاح خواهد شد؛ چراکه ظرفیت تولیدی کشور کم نیست و پاسخگوی نیاز واقعی است.

وی با انتقاد از وضعیتی که خودرو را به کالایی سرمایه‌ای بدل ساخته، گفت: مکانیزمی بر اساس عرضه در بورس کالا، خودرو را با تنظیمات متعددی در عرضه، توزیع، سود و سایر پارامترها نظیر ایمنی و کیفیت کنترل خواهد کرد.

ایزدخواه همچنین در رابطه با دپوی حجم عظیمی از خودرو توسط شرکت‌هایی نظیر "ایران‌خودرو" اظهار کرد: دولت اراده‌ای برای حل و فصل این مسائل ندارد؛ ضمن اینکه هنوز وزارت صنایع فاقد وزیر است و مسائل صنعت و معدن کشور روی هواست.

وی تاکید کرد: این اراده در مجلس وجود دارد و حتی قبل از تشکیل رسمی کمیسیون‌ها، کارگروه خودرو آغاز به کار کرد و جلسات متعددی برای آسیب‌شناسی و بیان راهکار در نظر گرفتیم.

ایزدخواه ابراز امیدواری کرد با مکانیزم طراحی شده، شوک مثبتی در بازار خودرو رخ دهد و قیمت‌ها پایین آید و در ادامه، طی برنامه‌ای میان مدت، بازار را اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس یادآوری کرد: ایران‌خودرو چندی پیش ثبت نام را آغاز کرد و ۷ میلیون نفر در آن شرکت کردند و در ادامه با عاقلانه شدن این مکانیزم، این ۷ میلیون به ۱ میلیون نفر تقلیل یافتند.

ایزدخواه این رویه را نشان از تقاضای کاذب در بازار دانست و خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص دپوی خودرو، اگر کمبود قطعات که آقایان بدان اشاره دارند، یک بهانه باشد، قطعا برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین به چند مورد جرم‌انگاری در طرح جدید مجلس اشاره کرد و افزود: اگر خودروسازان قصد تنش آفرینی با چنین شیوه‌هایی داشته باشند، مجرم شناخته می‌شوند.

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید