Performancing Metrics

1190 خودرو خارجی از گمرک ترخیص شد | اتاق خبر
کد خبر: 446915
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1399 - 17:57
سخنگوی گمرک گفت‌: از خرداد سال جاری، تعداد 1190 دستگاه خودرو از گمرکات اجرایی ترخیص شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از گمرک ایران سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: در نیمه اول سال جاری گمرکات کشور اقدام به ترخیص 1190 دستگاه انواع خودرو به ارزش 22 میلیون و215 هزارو 490 دلار کرده است که از این میزان، نزدیک به 670 خودرو متعلق به رامک خودرو بود که به دلیل داشتن شاکی در گمرک متوقف بودند که با هماهنگی قضایی از گمرک خارج شد تا مقام قضایی خارج از گمرک به موضوع رسیدگی کند و مابقی خودروهای ترخیص شده نیز خودروهای متوقف در گمرکات کشور بودند که  تشریفات گمرکی آنها در مهلت قانونی گذشته به پایان نرسیده بود  و با مصوبه اخیر هیئت وزیران فرصت اتمام تشریفات گمرکی برایشان فراهم شده بود. 

لطیفی در خصوص بازه زمانی ترخیص این خودروها گفت: این خودروها در بازه زمانی اول خرداد 99 تا26 شهریور ماه سال جاری از گمرکات کشور ترخیص شده اند.

لطیفی خاطر نشان کرد : براساس اعلام گمرک ایران،مهلت ترخیص بخشی از خودروهای دپو شده و کالاهای گروه چهارم در گمرکات اجرایی کشور که با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالاها توسط هیئت وزیران تمدید شده بود - در تاریخ  ۲۶ شهریورماه سال جاری به اتمام رسید. 

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک اضافه کرد: ترخیص کلیه کالاهای تجاری دارای ثبت سفارش معتبر اعم از گروه ۴ و خودرو، منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک و رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه از جمله ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی لازم است که این امر به تمامی گمرکات کشور ابلاغ شده است.

لطیفی  افزود: بیش از دو هزار خودرو دارای پرونده قضایی هستند که به محض ارائه حکم برائت از سوی دادگاه رسیدگی کننده و  بدون محدودیت زمانی می توانند با ادامه تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق دولتی خودروهای خود را ترخیص کنند. 

سخنگوی گمرک در پایان گفت: حدود یک هزار و500خودرو نیز به دلیل  دارا نبودن مجوزهای لازم و پایان مهلت های قانونی متروکه خواهند شد و برای تشریفات قانونی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرند که از این تعداد هزار و 100خودرو فاقد ثبت سفارش هستند. 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید