Performancing Metrics

15366 صادرکننده هیچ ارزی به کشور بازنگرداندند | اتاق خبر
کد خبر: 446934
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1399 - 21:37
شافعی مطرح کرد:
شافعی گفت: از مجموع صادرکنندگانی که ارز به کشور بازنگرداندند پنج هزار و ۱۰۹نفر از افراد حقیقی یا حقوقی کارت بازرگانی داشتند که از این تعداد سه هزار و ۱۸۱نفر از کارت بازرگانی فعال برخوردار بودند و ۱۰هزار و ۲۵۷نفر کارت بازرگانی نداشتند.
 

به گزارش اتاق خبر، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی ۱۵هزار و ۳۶۶صادرکننده هیچ ارزی به کشور بازنگرداندند.

وی ادامه داد: این مساله به نحوی در جامعه انعکاس یافت که گویی همه این افراد دارای کارت بازرگانی فعال بودند در حالی که بیشتر آن‌ها کارت بازرگانی فعال نداشته یا بدون کارت بودند.

شافعی افزود: از مجموع صادرکنندگانی که ارز به کشور بازنگرداندند پنج هزار و ۱۰۹نفر از افراد حقیقی یا حقوقی کارت بازرگانی داشتند که از این تعداد سه هزار و ۱۸۱نفر از کارت بازرگانی فعال برخوردار بودند و ۱۰هزار و ۲۵۷نفر کارت بازرگانی نداشتند.

وی تجربه رفع تعهدات ارزی کشور طی سه دهه گذشته را تلخ دانست و ادامه داد: این روش جز این که صادرکنندگان حرفه‌ای را خانه نشین و صادرکنندگان غیرحرفه‌ای را وارد این زیرزمین کند چیز دیگری نخواهد داشت و اکنون نیز گرفتار آن شده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: درخت اقتصاد کشور دچار کرم ریشه خوار شده است، اما متاسفانه در حال حذف شاخه‌های درخت هستیم به جای آن که ریشه را درمان نماییم و باید برای درمان ریشه مسائل به دنبال اتخاذ سیاست‌های مطلوب باشیم.

شافعی در مورد راه‌آهن خواف – هرات نیز اظهار کرد: گمرک ایران آماده است تا گمرکات مرزی را به بخش خصوصی واگذار کند و الگوی ترکیه را در ایران پیاده نماید، و فعالان بخش خصوصی در این زمینه باید آماده باشند.

وی ادامه داد: کشور‌های اطراف ایران به موضوع ترانزیت کالا در کشورمان توجه جدی دارند و اگر به سرعت عمل نکنیم با رقبای سختی در ترانزیت مواجه خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید