Performancing Metrics

توافق ایران و کره جنوبی برای انتقال و مصرف منابع ارزی | اتاق خبر
کد خبر: 447799
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1399 - 20:08
در دیدار همتی و سفیر کره جنوبی انجام شد
رئیس کل بانک مرکزی ایران و سفیر کره جنوبی طی نشستی درباره نحوه جابه‌جایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.

به گزارش اتاق خبر، رئیس کل بانک مرکزی ایران و سفیر کره جنوبی در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد درباره نحوه جابه‌جایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.

در این جلسه توافقات لازم درباره انتقال منابع به مقاصد موردنظر انجام و تصمیمات بانک مرکزی در مورد حجم منابع مورد انتقال و بانک‌های مقصد به طرف کره‌ای اعلام شد. 

سفیر کره جنوبی در ایران اعلام کرد: این کشور آماده انجام کلیه اقدامات لازم برای استفاده از تمامی منابع بانکی ایران در کره جنوبی است و در این رابطه هیچ سقف و محدودیتی وجود ندارد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز ضمن استقبال از تغییر رویکرد کره جنوبی گفت: اگرچه جمهوری اسلامی ایران از تغییر رویکرد کشورها و افزایش همکاری ها استقبال می کند، اما پیگیری های حقوقی این بانک به منظور مطالبه خسارات ناشی از عدم همکاری بانک‌های کره ای در سال‌های اخیر به قوت خود باقی خواهد بود و طرف کره ای باید تلاش زیادی انجام دهد تا این سابقه منفی از بین برود.

گفتنی است مجموع بدهی کره جنوبی به ایران حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید