Performancing Metrics

تشکیل کنسرسیوم صادراتی برای حضور صنایع غذایی در بازار جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 447967
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1400 - 13:05
معاون وزیر صنعت خبر داد
معاون امور صنایع وزارت صنعت از تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنایع غذایی با حضور پیشکسوتان خبر داد. هدف این کنسرسیوم، بسترسازی برای حضور قدرتمند صنایع غذایی ایران در بازارهای جهانی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اتاق ایران،معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تشکیل کنسرسیوم صادراتی تحت یک نشان ایرانی علاوه بر توسعه صادرات غیرنفتی و حضور در بازارهای جهانی، فرصت مناسبی برای توسعه صنایع پیشران در بستری فراتر از بازار داخلی فراهم خواهد شد.

به گزارش وزارت صنعت، مهدی صادقی نیارکی در نشست هم‌اندیشی با اعضای کانون صنایع غذایی ایران، با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی تکمیل زنجیره صنعتی و بسترسازی برای تدوین سند راهبردی برای کل زنجیره صنعتی افزود: در کنار برنامه‌ریزی برای تدوین سند راهبردی، تشکیل کنسرسیوم مشترک با حضور نشان‌های مطرح، بستر را برای حضور قدرتمند در بازارهای جهانی فراهم خواهد کرد.

صادقی نیارکی با تأکید بر ضرورت تجمیع تقاضا در زنجیره صنعتی مانند صنایع غذایی، گفت: توسعه صنایع پیشران نظیر صنایع غذایی نیازمند همکاری کل زنجیره صنعتی است و این مهم در بستر کنسرسیوم صادراتی نخستین گام برای توسعه صنایع غذایی است.

تعدادی از اعضا کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در راستای سلسله نشست‌های هم‌اندیشی تکمیل زنجیره ارزش صنایع پیشران ضمن طرح اقدامات انجام شده برای تدوین سند راهبردی توسعه صنایع غذایی، گزارشی از برنامه‌های در دست اجرا، برای توسعه صنایع غذایی در بازارهای صادراتی ارائه کردند.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید