Performancing Metrics

شک نکنید که دیوار بلند تحریم فرو می‌ریزد | اتاق خبر
کد خبر: 448132
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1400 - 18:03
حسن روحانی در جلسه هیات دولت
رئیس‌جمهور در نشست هیات دولت گفت: مذاکرات روزانه وین نشان می‌دهد که هرروز بخشی از دیوار بلند تحریم فرو می‌ریزد و اگر دست در دست هم دهیم در زمان کوتاهی همه آن فرو خواهد ریخت.

 

به گزارش اتاق خبر به نقل از اتاق ایران، امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت با بیان اینکه دولت تا روز و لحظه آخر به وظایف سنگینی که بر عهده دارد کاملاً متعهد است، گفت: روز 11 مرداد برای دولت همانند روزهای اولیه شهریور سال 92 است و از وزرا و معاونین خواهش می‌کنم که مراقب باشید تا شما را با فحاشی، تهمت و حرف‌های ناروا خسته نکنند و همچنان به وظایف خود در خدمت به مردم ادامه دهید.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت از سه ضلع مورد هجمه و حمله قرار دارد و باید در این سه ضلع مقاومت و ایستادگی کنیم، گفت: ضلع اول این مثلث تحریم‌های ظالمانه است؛ ضلع دوم مثلث هجمه به دولت است؛ مقابله و خنثی‌سازی تخریب‌ها و سخن‌های ناروا و دروغ ضلع سوم است.

نکات مهم سخنرانی روحانی را بخوانید.

- در تحریم ناچار هستیم قیمت جنسی که وارد می‌کنیم را 20 درصد گران‌تر بپردازیم؛ اما مثل‌اینکه بعضی‌ها نمی‌بینند و اهمیتی به این موضوعات نمی‌دهند.

- تحریم ظلم است و هرکسی بتواند همین‌الان تحریم را بردارد و آن را یک ساعت به تأخیر بیندازد گناه بزرگ و نابخشودنی در حق مردم انجام داده است و خداوند از این گناه نمی‌گذرد.

-دولت مصمم است این تحریم را بشکند. ازنظر من این تحریم را شکسته، ازنظر من ما دو تحریم را شکستیم. یک تحریم را در سال 92 یک قسمت آن، در سال 94 بقیه قسمت آن دیوار تحریم را در دو مرحله تخریب کردیم، 92 و 94.

-یک جنگ و تحریم عظیم و بزرگی از 97 شروع شد. سه سال و نیم مقاومت و ایستادگی کردیم. دولت خم به ابرو نیاورد و آنهایی که باید در این میدان جنگ به ما کمک کنند به ما کمک نکردند که خدا از آنها نگذرد. نه‌تنها به ما کمک نکردند که روحیه رزمندگان خط مقدم را تضعیف کردند که خدا از اینها هم نگذرد.

- در توافق انجام شده ممکن است به‌جای صد درصد مطالبات به 85 یا 90 درصد دست یافته باشیم اما یک عده فقط نیمه‌خالی لیوان را می‌بینند.

- مذاکرات روزانه وین نشان می‌دهد که هرروز بخشی از دیوار بلند تحریم فرو می‌ریزد و اگر دست در دست هم دهیم در زمان کوتاهی همه آن فرو خواهد ریخت.

- بیماری کرونا را ضلع دوم مثلث هجمه به دولت است؛ در مقابله با کرونا تفاوت ما با دیگر کشورها این است که در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم کامل با این بیماری مواجه شدیم.

- ایران جزو اولین کشورهایی بود که خواستار خرید واکسن کوواکس شد؛ اما در انتقال هزینه آن با مشکل مواجه شدیم و باعث شد که در تهیه این واکسن‌ها تأخیر به وجود بیاید.

- برخی‌ها واقعیت‌ها را نمی‌بینند و سیاه‌نمایی می‌کنند و فکر می‌کنند که اگر چهره دولت سیاه شد چهره نظام سفید می‌شود همه باید به‌جای این کارها واقع‌نمایی کنیم و در این حوزه وظیفه سنگینی بر دوش همه رسانه‌ها و دولت قرار دارد.

-آن تعامل سازنده‌ای که از روز اول در سال 92 گفتیم، امروز آثار آن را در منطقه و وین می‌بینید. ما پای تعامل سازنده‌مان تا آخر ایستاده‌ایم و تا آخر می‌ایستیم. شک نکنید کل تحریم برداشته می‌شود، تردید نکنید.

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید