Performancing Metrics

افزایش سرعت تیپرینگ و واکنش قیمت طلا | اتاق خبر
کد خبر: 450927
تاریخ انتشار: 14 آذر 1400 - 18:24
قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت؛
فدرال رزرو طناب سیاست پولی را به عقب می‌کشد و فرصت طلا برای رشد محدود خواهد شد، اما گونه جدید ویروس کرونا تا موثر واقع شدن اقدامات فدرال شانسی برای فلز گرانبها فراهم کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اکوایران، قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه افزایش یافت، اما نتوانست از مرز 1800 دلار عبور کند و در آخرین ساعات معاملات روی 1783 دلار قرار گرفت. بازار فلز گرانبها در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و فردا طلا کار خود را در حالی آغاز می‌کند، که نگرانی‌ها در مورد گونه جدید ویروس کرونا مهم‌ترین شانس فلز زردرنگ برای بازگشت به بالای مرز 1800 دلار عنوان می‌شود.

فدرال رزرو سرعت تیپرینگ را دوبرابر می‌کند؟

انبساط اقتصادی دوره پاندمی که به واسطه اعطای بسته‌های حمایتی به وجود آمده بود، تورم را تشدید و قیمت طلا را صعودی کرده بود، نگرانی‌هایی که در مورد کرونا به وجود می‌آمد نیز به عنوان یک عامل مثبت برای قیمت طلا تلقی می‌شد، تا اینکه نگرانی‌های تورمی باعث شد فدرال رزرو تصمیم به تغییر جهت سیاست‌های پولی خود بگیرد. فدرال رزرو این کار را با کاهش خرید دارایی یا تیپرینگ آغاز کرد و اخیرا به این نتیجه رسید که وضعیت بازار کار این کشور به جایی رسیده است که می‌تواند سرعت تیپرینگ را افزایش داد. برخی موسسات تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در جلسه آتی خود تیپرینگ را از 15 میلیارد دلار به 30 میلیارد دلار برساند. در حال حاضر فدرال رزرو ماهانه 105 میلیارد دلار اوراق خزانه‌داری خریداری می‌کند و با احتساب افزایش سرعت تیپرینگ، زمان زیادی تا پایان تیپرینگ باقی نمانده است، بعد از پایان تیپرینگ در صورتی که تورم همچنان نگران‌کننده باشد، فدرال گزینه افزایش نرخ بهره را نیز بررسی خواهد کرد. بنا به تعبیری سیاست پولی مانند یک طناب است که با آن می‌توان اقتصاد را به سمت عقب کشید، اما نمی‌توان آن را به سمت جلو هل داد. اگر فدرال رزرو در کشیدن این طناب تعجیل کند، فرصت طلا برای ثبت تغییرات مثبت محدود خواهد شد، اما چیزی که این جسارت را به فدرال خواهد داد این است که وضعیت رشد اقتصادی و بازار کار مطلوب باشد.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

بعد از افت نسبتا شدید قیمت عمده ارزهای دیجیتال در نخستین روز هفته قیمت بیت کوین امروز رشد کرد و در ساعت 12 و 11 دقیقه عصر به وقت ایران روی 49 هزار و 559 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار بیت کوین به 935 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 7.7 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین تغییراتی مثبت را در 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود و در حوالی 4 هزار و 216 میلیارد دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم در حوالی 499 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 10 درصد از کمترین قیمت آن بالاتر بود.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید