Performancing Metrics

به عملکرد ضعیف بانک‌ها در استان‌ها رسیدگی شود | اتاق خبر
کد خبر: 451214
تاریخ انتشار: 8 دی 1400 - 16:29
ابوالفضل خاکی در نشست هیات نمایندگان اتاق قم
رئیس اتاق قم، با اشاره به اینک بانک‌ها در همه استان‌ها ضعیف عمل می‌کنند و همکاری آنها با تولیدکنندگان مطلوب نیست، خواستار رسیدگی به عملکرد آنها شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق قم از پیگیری مسائل مختلف تولیدکنندگان در سطح وزرا و مقام عالی دولت خبر داد و گفت: بانک‌ها در استان قم و دیگر استان‌ها متأسفانه ضعیف عمل می‌کنند و همکاری آنها با تولیدکنندگان مطلوب نیست.

 ابوالفضل خاکی در جمع هیأت نمایندگان اتاق قم افزود: در روزهای گذشته به میزبانی اتاق بازرگانی ایران جلسه‌ای با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی پیرامون شرایط و مسائل اقتصادی کشور برگزار و در این جلسه مقرر شد با تشکیل کمیسیونی متشکل از رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت و رئیس اتاق ایران از نظرات تخصصی بخش خصوصی به‌طور مؤثر اجرائی شود و تصمیم‌گیری‌های برای مسائل و مشکلات فعلی کشور با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها انجام گیرد.

 رئیس اتاق قم ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این کمیسیون دولت و بخش خصوصی همکاری هرچه بیشتری در راستای حل مسائل امروز جامعه و به نفع مرد انجام دهند خاکی افزود: در ۵ سال گذشته صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری کشور بیش از ۵۰ درصد افت داشته و امروز با علیرغم همه تلاش‌ها آمارها نشان می‌دهد نیاز به تلاش بیشتر و تصمیمات کارشناسی در حوزه صادرات کشور داریم او معتقد است تولید و واحدهای تولیدی از رشد و توسعه عقب ماندند و اقتصاد کشور بر اساس آمارهای ارائه شده کوچک‌تر شده است.

 وی با اشاره به از دست دادن برخی از بازارهای هدف صادراتی در سراسر جهان ادامه داد: انتظار بخش خصوصی از دولت این است با به‌کارگیری تمام تلاش خود تحریم‌ها و مسائل مختلف اقتصادی در داخل و خارج از کشور را رفع کند.

 عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران مطرح کرد: در شرایط کنونی جامعه صنعتی کشور با مسائل و مشکلات مختلفی روبرو شده است و متأسفانه طی مراجعات مختلف تولیدکنندگان، شاهد تعطیلی برخی از واحدهای استراتژیک در سطح کشور بوده‌ایم.

 وی تأکید کرد: دولت باید به مسئله مالیات واحدهای تولیدی توجه ویژه داشته باشد و این مسئله که مشکلات مالیاتی را بجای حمایت و حل آنها در سطح استان‌های کشور به دیوان عالی می‌رود، تولیدکنندگان را دلسرد کرده است هرچند رأی به نفع آنها صادر می‌شود اما امیدواریم وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری و چاره‌اندیشی با وزارت صمت این مسئله را به‌خوبی حل کنند.

 رئیس اتاق قم از پیگیری مسائل مختلف تولیدکنندگان در سطح وزرا و مقام عالی دولت خبر داد و افزود: بانک‌ها در استان قم و دیگر استان‌ها متأسفانه ضعیف عمل می‌کنند و همکاری آنها با تولیدکنندگان مطلوب نیست که این مسئله را قطعاً در دولت جدید و تیم اقتصادی مستقر در دولت رسیدگی خواهند نمود که البته نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت است.

 وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی اخذ مالیات واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: تولید و صنعت در کشور نیازمند نگاه ویژه است تا همه با دست در دست هم قرار دادن کشوری پویا و پیشرفته در آینده‌ای نه‌چندان دور داشته باشیم.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید