Performancing Metrics

زیردریایی روستوف روسیه وارد دریای سیاه شد | اتاق خبر
کد خبر: 451670
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1400 - 19:57
منابع خبری از استقرار یک فروند زیردریایی کلاس کیلوی روسیه در دریای سیاه خبر دادند.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از فارس؛  به نوشته وبگاه «نیوال نیوز» زیردریایی «روستوف» روسیه در ۱۲ فوریه (شنبه ۲۳ بهمن) وارد دریای سیاه شد. این زیر دریایی متعلق به تیپ چهارم زیردریایی ناوگان دریای سیاه روسیه است.

بر اساس این گزارش، روسیه از هفته گذشته ناوگان دریای سیاه خود را تقویت کرده است. اولین بخش از نیروی آبی، خاکی نیروی دریایی روسیه متشکل از سه فروند کشتی تهاجمی وارد دریای سیاه شده است. علاوه بر تنش‌های کنونی در منطقه، روسیه در ۹ فوریه (چهارشنبه ۲۰  بهمن) هشدار دریایی صادر کرد  که عملاً ورود به دریای «آزوف» و همچنین بنادر «ماریوپول» و «بردیانسک» را مسدود کرد. این هشدارهای دریایی  آماده سازی برای تمرینات شلیک موشک ناوگان دریای سیاه  روسیه بوده  که از ۱۳ فوریه تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ (دوشنبه ۲۴ تا شنبه ۳۰ بهمن) برگزار می‌شود.

 

تحرکات نظامی روسیه در منطقه در بحبوحه تنش با اوکراین صورت می‌گیرد و  کشورهای غربی با بهانه حمله روسیه به اوکراین نیروهای خود را به این منطقه اعزام کرده‌اند. 

 نخست‌وزیر انگلیس پنجشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که انگلیس درصدد ارسال ناوشکن و قایق‌های گشت‌زنی به مدیترانه و دریای سیاه است تا امنیت ناتو را تضمین کند. جانسون در توجیه اقدام خود برای ارسال کشتی و قایق گشت‌زنی به مدیترانه و دریای سیاه گفت که اروپا با بدترین بحران امنیتی چند دهه روبرو است .

پیش از این نیز ارتش آمریکا یک گروه بزرگ از نظامیان خود را که در آلمان مستقر بودند، برای تقویت جناح شرقی ناتو و حمایت از اوکراین در برابر روسیه، به رومانی منتقل کرد.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

 

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید