Performancing Metrics

جلوبندی ماشین چیست و در کجای خودرو قرار دارد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 451813
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1400 - 13:38
بهترین زمان برای تعویض جلوبندی خودرو
قبل از تشریح راه های تشخیص سلامت اثاثه یا لوازم داخلی خودرو، بهتر است بدانید که روکش خودرو چیست؟

 روکش خودرو قسمت پایین و جلوی خودرو است که قسمت سرنشینان و شاسی را به جاده متصل می کند. از وظایف مهم سیستم تعلیق خودرو می توان به دو مورد زیر اشاره کرد: لرزش و شوک ناشی از ضربه ها و دست اندازهای جاده را جذب می کند و راحتی سرنشینان را افزایش می دهد. لرزش و شوک ناشی از ضربه ها و دست اندازهای جاده را جذب می کند و راحتی سرنشینان را افزایش می دهد.

کنترل و فرمان خودرو را به ویژه هنگام ترمزگیری و پیچیدن افزایش دهید

اما برخی به اشتباه معتقدند سیستم تعلیق خودرو به اندازه مسائلی مانند تعویض روغن و ترمز نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد، اما باید گفت که خودرو یکی از مهمترین قطعات خودرو است و باید به شدت وسواس داشته باشد. و دقت در نگهداری و برای رفع آن استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به 5 علامت برای تشخیص خرابی سیستم کمد بپردازیم اما قبل از آن به شما از اجزای سیستم کمد ماشین می گوییم.

بخش‌های تشکیل‌دهنده جلوبندی ماشین

مهمترین اجزای سیستم تودوزی خودرو فنرها، کمک فنرها، کفپوش ها و بوش ها هستند. فنرها اصلی ترین و مهم ترین قسمت سیستم خودرویی خودروهایی مانند پژو 206 هستند که ناهمواری سطح جاده را جذب کرده و از انتقال آن به کابین جلوگیری می کنند.

فنرهای مورد استفاده در تریم اکثر خودروها شامل فنرهای غلتکی، فنرهای پیچشی و فنرهای صاف است، اما باید توجه داشت که فنرها به تنهایی نمی توانند ارتعاشات را خاموش کنند و حتی ممکن است برای مدت طولانی به نوسان ادامه دهند. بنابراین در جلوی خودروها از دمپرهایی برای کنترل این نوسانات استفاده می شود.

لوله ها عمدتاً قطعات فلزی کروی هستند که به یک بازو متصل می شوند. این قطعات علاوه بر اینکه وظیفه اتصال قطعات مختلف را بر عهده دارند، حرکت نرم خودرو را در هنگام غلبه بر سطوح ناهموار تضمین می کنند. لوله‌ها به راحتی نمی‌شکنند، اما رایج‌ترین حالت بعد از شکستن، زمانی است که فلایویل به یک طرف کشیده می‌شود یا فلایویل می‌لرزد. بوته ها مانند غده هستند. تفاوت این است که بر خلاف غده ها، آنها فقط می توانند در یک جهت بچرخند.  ارزانترین قیمت لوازم ام وی ام در ساتی دیجی کار در قلب بازار تهران قابل خرید و ارسال به سراسر ایران است.

از دیگر اجزای تودوزی می توان به میله تعادل (صاعقه گیر) اشاره کرد که وظیفه بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از انحراف به چپ آن در هنگام پیچیدن را دارد. خرابی برقگیر می تواند باعث ایجاد مزاحمت در هنگام پیچیدن خودرو شود.

اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، بهتر است سیستم تعلیق خود را عوض کنید:

رانندگی با خودرو روان نیست

بزرگترین شاخصی که شما نیاز به تعویض بخشی از سیستم تعلیق خود دارید، احساس لرزش آن در هنگام سواری است. این امر به ویژه در هنگام رانندگی در زمین های ناهموار یا با سرعت بالا در بزرگراه صادق است.

گاهی اوقات مردم تصور می کنند که لرزش فقط به دلیل جاده است. اگر می خواهید مطمئن شوید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید. برای این کار می توانید ابتدا ماشین را پارک کنید، سپس با استفاده از وزن بدن و فشار دست (بالا و پایین بردن ضربه ها) دو طرف کمک فنرها را تست کنید. این روند را در پشت ماشین تکرار کنید. با این کار، اگر احساس سفت شدن می کنید و ضربه ها نرم نیستند، سیستم تعلیق فرسوده می شود.

جلوی خودرو در زمان توقف پایین می‌آید

پیاده شدن از جلوی ماشین دقیقا همان چیزی است که اکثر ما تجربه کرده ایم. هنگامی که می خواهید وسیله نقلیه خود را متوقف کنید، متوجه خواهید شد که جلوی خودرو هر بار که ترمز می کنید یک حرکت کوچک به سمت پایین انجام می دهد (به نظر می رسد که نوک خودرو به سمت زمین کشیده می شود یا به اصطلاح شیب می شود).

این می تواند نشانه ای از فرا رسیدن زمان تعویض سیستم تعلیق خودرو باشد. این مشکل را فقط هنگام ترمزگیری می توانید مشاهده کنید. سیستم تعلیق ضعیف می تواند زمان و مسافت توقف شما را تا 20% افزایش دهد. بنابراین مهم است که در صورت خرابی سیستم تعلیق خودرو به منظور ایمنی سریعا تعمیر و یا تعویض شود.

کار با فرمان سخت است

مشکلات فرمان خودرو برای رانندگانی که نیاز به تعویض سیستم تعلیق خود دارند رایج است. اگر متوجه شدید که فرمان شما سفت تر از حد معمول است و در هنگام چرخش یا چرخیدن احساس سفت شدن می کنید، ممکن است زمان تعویض سیستم تعلیق خودرو فرا رسیده باشد. خرید سپر عقب ام وی ام 315 آنلاین را در سایت بخواهید.

همچنین ممکن است هنگامی که می خواهید فرمان را بچرخانید صداهای غیرمعمولی بشنوید یا وقتی فرمان را رها می کنید، ممکن است احساس کنید که ماشین به یک طرف کج می شود. این مشکلات آزاردهنده به این دلیل رخ می دهد که سیستم تعلیق وسیله نقلیه شما نمی تواند خودرو را در برابر نیروی گریز از مرکز در هنگام پیچیدن ثابت نگه دارد. در مواجهه با این مشکلات باید با تعمیرکار مشورت کرده و سیستم تعلیق را تعویض کنید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید