Performancing Metrics

پارتیشن شیشه ای ریلی سازادیزاین | اتاق خبر
کد خبر: 452114
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1401 - 15:47
در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن یکی از موثر ترین و مهم ترین اصول، استفاده از پارتیشن های شیشه ای می باشد.

به گزارش اتاق خبر، پارتیشن های شیشه ای انواع گوناگونی داشته و از تمامی آن ها به منظور استفاده بهینه از فضا بهره می گیرند. از جمله پر کاربرد ترین پارتیشن های شیشه ای پانل های شیشه ای ریلی می باشند که در ادامه قصد داریم شما را با این نوع بیشتر آشنا سازیم.

استفاده از پارتیشن های شیشه ای در دکوراسیون داخلی

پانل های شیشه ای جزو یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین متریال ها در طراحی داخلی بوده که اهمیت و جایگاه بالایی در دکوراسیون دارند. از پارتیشن ها معمولا برای جداسازی فضا به صورت بهینه استفاده می کنند. پارتیشن های شیشه ای به طور کلی دارای دو نوع متحرک و ثابت می باشند.

پارتیشن های متحرک را می توان به راحتی جابه جا کرد و معمولا از آنها در محیط هایی که نیاز به تغییرات کوتاه مدت دارند استفاده می کنند. در این نوع پانل ها معمولا پارتیشن به دو قسمت تقسیم می شود، یک قسمت به صورت ثابت و قسمت دیگر به شکل متحرک است. قسمت متحرک را می توان درب پارتیشن دانست که در سه نوع لولایی، ریلی و اتوماتیک وجود دارد.

کارایی پارتیشن شیشه ای با درب ریلی

پارتیشن های شیشه ای با درب ریلی یا همان پارتیشن های شیشه ای ریلی جزو پر کاربرد ترین و پر فروش ترین پارتیشن های شیشه ای بوده و جایگاه خاصی در طراحی داخلی ساختمان دارند. درب این نوع پارتیشن ها معوملا دارای یک ریل از جنس آلیاژ استیل یا آلومینیوم می باشد.

دلیل آنکه در ساخت این نوع پارتیشن ها از آلیاژ استیل و آلومینیوم بهره می گیرند کیفیت بالا و همچنین طول عمر زیاد آن ها می باشد. توجه داشته باشید این آلیاژ ها به علت مقاومت زیاد و طول عمر بالا در کاهش هزینه ها تاثیر بسیار زیادی دارند، چرا که در صورت استفاده از آن ها هزینه های مربوط به تعمیر یا نگهداری حذف می گردد.

پارتیشن های شیشه ای دارای ریل های غلتکی به همراه کاور مخصوص به خود هستند به همین دلیل نیز هنگام باز و بسته شدن کم صدا می باشند. یکی از مهم ترین نکاتی که باعث محبوبیت پارتیشن های ریلی شده امنیت بالای آن است، این پارتیشن ها به خوبی امنیت را برای فضای هایی که به وجود آورده اند برقرار می کنند. درب پارتیشن های ریلی از سمت دیوار باز و بسته می گردد و همین مسئله نیز باعث شده امنیت آن ها افزایش یابد.

مزایای پارتیشن شیشه ای ریلی

همانطور که در بالا گفته شد به طور کلی پارتیشن های شیشه ای برای استفاده و اتاق سازی بهینه در فضا استفاده می شوند. علاوه بر آن پارتیشن های شیشه ای ریلی دارای مزیت های زیر نیز می باشد:

  • بهبود بهره وری کارکنان: با توجه به اینکه پارتیشن های شیشه ای ریلی در مکان هایی مانند ساختمان های اداری و تجاری استفاده می شود در افزایش بهره وری کارکنان تاثیر زیادی دارد. به عبارتی باید بگوییم که کارمندان با تصور اینکه ممکن است توسط رئیس تحت نظارت باشند با دقت و تمرکز بالاتری کارشان را انجام داده و از زیر کار در نمی روند. علاوه بر آن اتاق سازی با پارتیشن های شیشه ای باعث می شود که آلودگی صوتی در دفاتر اداری کمتر شود و همین مسئله نیز تاثیر زیادی در کاهش حواس پرتی کارمندان دارد.
  • انعطاف پذیری: از آنجایی که تغییر دکوراسیون ساختمان های اداری کاری بسیارسخت و پر هزینه است بهتر است که در دکوراسیون آن ها از پارتیشن های شیشه ای متحرک با درب ریلی استفاده کرد. این نوع پارتیشن ها به راحتی قابل جابه جایی بوده و می توان به کمک آن فضای داخلی را در کمترین زمان ممکن تغییر داد. پارتیشن های شیشه ای از فضا به صورت کاملا بهینه ای استفاده می کنند و هرگاه که اراده کنید، می توانید با توجه به نیاز خود فضا و چیدمان را عوض کنید.
  • نگهداری راحت وآسان: پارتیشن های شیشه ای به راحتی نصب شده و برای پاک کردن آن نیز می توان از شیشه پاک کن استفاده کرد.
  • صرفه جویی در انرژی: پارتیشن های شیشه ای با درب ریلی روشنایی محیط را در حد مطلوبی نگهداشته و احتیاج زیادی به استفاده از لامپ برای روشنایی نیست.
  • حفظ حریم خصوصی: با توجه به اینکه بسیاری از کارفرمایان تصور می کنند با استفاده از پارتیشن های شیشه ای حریم خصوصی کارمندانشان را خدشه دار می شود، از این رو پارتیشن هایی با شیشه مات یا طرح دار انتخاب بسیار خوبی است.

قیمت پارتیشن های شیشه ای ریلی

پارتیشن های ریلی دارای اجزای مختلفی چون تمسه، ریل و جعبه کنترل می باشد که هر جزء خود دارای قیمت متفاوتی است، اما با این وجود مهم ترین عواملی که در قیمت پارتیشن های شیشه ای ریلی تاثیر گذارند شامل موارد زیر می شوند:

  • شیشه: شیشه جزو مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن های شیشه ای می باشد، در صورتی که جنس شیشه ضد خش و ضد ضربه باشد پارتیش دارای قیمت بالاتری است. علاوه بر آن ضخامت شیشه نیز در قیمت پارتیش موثر است، معمولا پارتیشن هایی با ضخامت بالاتر عایق های بهتری برای صدا هستند از این رو قیمت آن ها نیز بالا تر است.
  • فریم: در قسمت بالا به این مسئله اشاره کردیم که پارتیشن های شیشه ای دارای فریم هایی از جنس آلیاز استیل یا آلومینیوم می باشند. این آلیاژ ها خود دارای قیمت متفاوتی بوده و بدین ترتیب در نوسان قیمت پارتیشن های شیشه ای با درب ریلی تاثیر گذار هستند.

پارتیشن شیشه ای سازا دیزاین یکی از محصولات این مجموعه می باشد که با رعایت کلیه استاندارد ها و بهترین کیفیت و با نظارت مهندسان این مجموعه تولید می شود. شما عزیزان می توانید جهت استعلام به روز قیمت پارتیشن و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب سازا دیزاین از طریق شماره 22303445-021 تماس بگیرید و یا به سایت https://sazadesign.ir/ مراجعه کرده و از مشاوره های تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید