به گزارش اتاق خبر به نقل از اکو ایران، تجربه نشان داده علیرضا زاکانی برای رسیدن به صندلی‌های بزرگ تر اهل ریسک و جابه‌جایی است. او درحالی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری به رسانه ها گفته بود که بهترین جا برای خدمت مرکز پژوهش‌های مجلس است و در آنجا نوکری می کند و تاکید کرده بود: این خیلی بد است که هر کسی جایی را که دوست دارد، ول کند و جای دیگری برود، به شهرداری تهران آمد و در نامه‌ای هم به مردم قم نوشت: دفترم برای استمرار نوکری شما مردم قم به صورت فعال دائر خواهد بود.

 این روزها نام او برای یکی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های دولت مطرح است. هرچند که نخستین بار نام وی از سوی یکی از کانال های خبری  که بیشتر اخبار محمدباقرقالیباف و چهره های نزدیک به او در شهرداری و شورای شهر را منتشر می کند، مطرح شد و به نظر می رسد این کانال ها نیز بیشتر این نوع شایعات را داغ کرده و دوباره لیست معاونان قالیباف را به عنوان جایگزین‌های احتمالی زاکانی مطرح می‌کنند. 

در شرایط فعلی، دو عضو شورای شهر تهران استعفای احتمالی زاکانی از شهرداری تهران را تکذیب کرده‌اند. 

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در این خصوص در حساب شخصی خود در توییتر نوشته است: شهردار تهران و همکاران زحمت‌کش وی، بی‌وقفه مشغول خدمت به مردم عزیز تهران هستند. حرف و سخن اخیر درباره رفتن ایشان به دولت شایعه‌ای بیش نیست، شورای اسلامی شهر تهران همواره مطالبه خدمت بهتر به شهروندان را داشته است و از خادمان شهر حمایت می‌کند.

روز گذشته نیز میثم مظفر در خصوص شایعه‌های مطرح شده در رابطه با شایعه رفتن شهردار تهران به دولت گفت: این موضوع در حد گمانه زنی سیاسی در شبکه‌های اجتماعی است و هیچ منشأ و منبع موثقی ندارد. البته آقای رئیسی در ابتدای دولت به آقای زاکانی برای حضور در دولت پیشنهادهایی داده بودند اما آقای زاکانی برای شهرداری تهران کاندیدا و با رای اعتماد شورا، انتخاب شدند. نمایندگان مردم در شورای شهر و مجموعه شهرداری و خود را بخشی از جبهه بزرگ خدمت‌رسانی به مردم و در کنار دولت خدمتگزار می‌دانند.

اما هنوز سخنگوی شهرداری تهران در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

به نظر می‌ٱید مدیران شهرداری که خود می دانند این شایعات جدی نیست، خود را وارد بازی تکذیب نمی کنند و از بازارگرمی که برای زاکانی می شود هم چندان ناراضی نیستند. 

زاکانی در شهرداری تهران روزهای کم‌دغدغه‌تری هم نسبت به دولت خواهد داشت زیرا به عنوان شهردار تهران چندان خود را با شورای شهر تهران هماهنگ نکرده است. (این گلایه‌ای است که برخی از اعضای شورای شهر تهران در تذکرات‌شان مطرح می‌کنند) و پاسخ‌هایی هم که به تذکرات اعضا می دهد در حد نامه‌نگاری‌های اداری است (براساس تذکرهای پی در پی و تکراری اعضا که این گلایه را مطرح می‌کنند).  اما او نمی‌تواند این رویه را با مجلس هم داشته باشد.او تعداد زیادی از نیروهایش را در سطوح مختلف از مدیران ارشد تا کارشناس وارد شهرداری تهران کرده که چنین فرصتی در وزارت کار به او داده نمی‌شود.   

درنهایت، به نظر نمی‌رسد آرزوی منتقدان زاکانی درخصوص رفتن وی از بهشت محقق شود و شایعه استعفای او به حقیقت نزدیک باشد.