Performancing Metrics

صادرات ۷.۷ میلیون تن کالا از استان بوشهر به ۶۰ کشور جهان | اتاق خبر
کد خبر: 452997
تاریخ انتشار: 8 تیر 1401 - 08:51
بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از صادرات ۷.۷ میلیون تن کالا به ارزش ۴ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

 به گزارش بازار به نقل از خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اتاق بازرگانی بوشهر در سال جاری، دورنمای خوبی برای تجار و بازرگانان استان پیش‌بینی کرده و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، تجار و بازرگانان استان با همکاری تولیدکنندگان در راستای افزایش تولید و بالا رفتن صادرات اهتمام‌جدی دارند و بدون تردید، افزایش صادرات منجر به حمایت از تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: طبق آمار و ارقام‌موجود، حجم و ارزش کالاهای صادراتی غیر نفتی از بنادر استان بوشهر به کشورهای مختلف، رشد محسوسی داشته است.

گزدرازی تصریح کرد: از ابتدای فروردین سال جاری تا پایان خرداد ماه ۷.۷ میلیون تن کالای غیر نفتی از استان بوشهر صادر شده است.

وی یادآور شد: ارزش صادرات غیرنفتی از بنادر بوشهر در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴ میلیارد دلار بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: تولیدات پتروشیمی و ماهی و میگو و مواد معدنی و محصولات کشاورزی بیشترین میزان صادرات استان بوده‌اند.

گزدرازی اضافه کرد: چین و امارات و هندوستان بیشترین دریافت‌کنندگان کالاهای صادراتی استان بوشهر هستند.

وی یادآور شد: بیش از ۶۰ کشور به عنوان اهداف صادراتی محصولات تولیدی استان بوشهر هستند و اتاق بازرگانی برای رشد صادرات از هیج تلاشی فروگذار نمی‌کند.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید