Performancing Metrics

قیمت آپارتمان در منطقه ۴ و ۵ تهران چند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 455088
تاریخ انتشار: 16 آذر 1401 - 09:52
هم‌اکنون (براساس آمار‌های آبان‌ماه)، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه۴ شهر تهران معادل ۴۶میلیون و۳۵۰هزار تومان و متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه ۵شهر تهران نیز در میانه پاییز امسال به ۵۵میلیون تومان رسیده است.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان :بازار معاملات مسکن در دو منطقه بورس عرضه واحد‌های مسکونی مصرفی این روز‌ها با چند ویژگی مهم به لحاظ مشخصات قیمتی و سایر ویژگی‌های مربوط به فایل‌های عرضه‌شده به بازار مواجه است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد؛ با استناد به تازه‌ترین آمار‌های رسمی منتشرشده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد، هم‌اکنون (براساس آمار‌های آبان‌ماه)، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه۴ شهر تهران معادل ۴۶میلیون و۳۵۰هزار تومان است.

به این معنا که متقاضیان برای خرید یک واحد مسکونی معمولی با متراژ ۷۰مترمربع باید به‌طور متوسط بودجه‌ای بیش از ۳میلیارد تومان در اختیار داشته باشند.

متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه ۵شهر تهران نیز در میانه پاییز امسال به ۵۵میلیون تومان رسیده است که متقاضیان در این منطقه برای خرید چنین واحدی (آپارتمان مصرفی معمولی با مساحت ۷۰مترمربع) به‌طور متوسط باید بودجه‌ای بیش از ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان (مرز ۴میلیارد تومان)، مد نظر داشته باشند.

یک ویژگی دیگر مربوط به بازار معاملات مسکن در این دو منطقه که پرتقاضاترین مناطق مصرفی شهر تهران به لحاظ انجام معاملات مصرفی و سرمایه‌گذاری در نیمه شمالی تهران هستند، مربوط به سن واحد‌هایی است که این روز‌ها به بازار فروش عرضه شده‌اند.

عمده واحد‌هایی که در روز‌های گذشته در این مناطق به بازار عرضه شده‌اند، عمربنای بیش از ۱۰سال داشته‌اند. دلیل این موضوع افزایش عمق رکود ساختمانی و کاهش محسوس عرضه نوساز‌ها به بازار فروش مسکن تحت تاثیر رکود است. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد در این مناطق فاصله بین قیمت محدود آپارتمان‌های نوساز عرضه‌شده به بازار فروش با واحد‌های چندساله، میانسال یا قدیمی‌ساز به ترتیب، قابل توجه، زیاد و بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده است بخش زیادی از متقاضیان نیز عملا به جای واحد نوساز برای خرید واحد‌های با عمربنای بیشتر تمایل داشته باشند.

در جدول زیر برخی از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به بازار فروش مسکن با عمربنای تا ۱۰۰مترمربع در مناطق ۴ و ۵ شهر تهران عرضه شد، درج شده است.

قیمت آپارتمان در منطقه ۴ و ۵ تهران چند؟

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید