Performancing Metrics

امروز آخرین فرصت خرید ربع سکه های بورسی ؛ دوباره گران می شود؟ | پیش بینی کارشناسان از بازار سکه | اتاق خبر
کد خبر: 455913
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1401 - 09:28
امروز آخرین فرصت خرید ربع سکه های بورسی ؛ دوباره گران می شود؟ | پیش بینی کارشناسان از بازار سکه

 به گزارش اتاق خبر به نقل از همشهری آنلاین- خدیجه نوروزی: امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه آخرین روز فروش ربع سکه در بورس کالا خواهد بود؛ خریداران از ساعت ۹ تا ۱۳ برای ثبت سفارش وقت دارند. دور دوم عرضه ربع سکه در بورس کالا به مدت ۱۰ روز بود که امروز آخرین مهلت خریداران ربع سکه در بورس است. در این مدت که ربع سکه های بورسی عرضه شد، التهابات بازار تا حد زیادی کاهش یافت و ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی تا ۹ میلیون تومان هم رسید اما باید دید واکنش بازار از اتمام عرضه در بورس کالا چه خواهد بود؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه با توجه به اینکه امروز آخرین روز عرضه ربع سکه در بورس کالاست، گفت: عرضه ربع سکه در بورس کالا در ۱۰ روز اخیر، کاهش ۶۰ تا ۸۰ دلار انس جهانی طی هفته جاری و کاهش تقاضا در بازار موجب شد تا آرامش بر بازار طلا و سکه حاکم باشد و قیمت ها ثبات نسبی داشته باشند.

بذرافشان پیش بینی کرد: احتمال اینکه روند بازار التهابی باشد و سیر صعودی به خود بگیرند، بسیار کم است و ثبات قیمت همچنان بر بازار حاکم خواهد بود. 

هنوز زود است

محمد کشتی آرای، کارشناس بازار طلا، سکه و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین در این خصوص گفت: در ۸ روز اخیر با عرضه سکه در بورس بازار باثباتی را داشتیم و قیمت ها سیر نزولی پیدا کرد. روز پنج شنبه قیمت انس جهانی طلا به ۱۹۵۶ دلار رسید ولی از روز جمعه و شنبه مجدا کاهش پیدا کرد و در حال حاضر هم در محدوده ۱۸۷۰ دلار هست. لذامی توانیم بگوییم با توجه به کاهش قیمت انس جهانی، قیمت ها از روند صعودی متوقف شد. 

وی ادامه داد: واگذاری سکه ها در بورس تاثیر زیادی روی قیمت سکه های کوچک مانند نیم سکه و ربع سکه و سکه های یک گرمی داشت. در حالی که قیمت های جهانی طلا سیر صعودی پیدا کرده بود ولی با توجه به این واگذاری ها، حباب سکه ها کاهش پیدا کرد. 

کشتی آرای در خصوص اینکه فردا با اتمام عرضه دوباره التهابات قیمتی به بازار طلا و سکه بازخواهد گشت، گفت: امروز برای این اتفاق هنوز زود است اما تغییرات قیمتی خود را از چند روز آینده نشان خواهند داد و احتمالا صعودی خواهد بود اما اگر روند عرضه سکه در بورس تا شب عید ادامه پیدا کند تاثیرات مثبتی روی بازار خواهد گذاشت.

کد خبر 740012

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید