Performancing Metrics

فروش بلیت قطارهای مستقیم خاورانِ تبریز به تهران از ساعت ۱۰ امروز | اتاق خبر
کد خبر: 457191
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1402 - 11:19
فروش بلیت اولین قطار مسافری خاوران تبریز_تهران از ساعت ۱۰ صبح امروز ( چهارشنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، ایستگاه مسافری خاوران در آذربایجان شرقی، به عنوان بخشی از مسیر ریلی میانه- تبریز فردا (پنج شنبه) افتتاح خواهد شد و همزمان فروش بلیت‌های این مسیر ریلی طی امروز از سوی راه آهن آغاز می‌شود.

مسیر ریلی بستان‌آباد - خاوران که قرار است در جریان سفر استانی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شود حلقه مفقوده محور ریلی مستقیم تهران - تبریز است و با بهره برداری از این مسیر، اولین قطار مسافری خاوران تبریز_تهران از روز شنبه حرکت خواهد کرد.

مسیر ریلی ۴۴ کیلومتری بستان‌آباد به عنوان بخشی از راه‌آهن میانه- تبریز، مسافرت با قطار بین تهران- تبریز را تا حدود ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند که در کاهش تصادفات و مصرف بنزین تاثیرگذاری چشمگیری خواهد داشت به همین دلیل این محور ریلی را «سبزترین» راه آهن کشور نامگذاری کرده‌اند.

مسیر مسافری ریلی ِفعلی بین تهران تا تبریز حداقل ۱۲ ساعت طول می‌کشد و از آنجایی که مسیر جاده ۸ ساعت است، مسافران جاده‌ را انتخاب می‌کردند. حالا با افتتاح این بخش از راه‌آهن میانه- تبریز ۱۱۴ کیلومتر از مسیر ریلی کوتاه و مردم تهران یک روزه با قطار به تبریز می‌رسند.

این مسیر ریلی از ابتدا به صورت دو خطه با چندین کیلومتر تونل و پل اجرا شده است و تمام‌کننده مسیر ریلی تبریز تا تهران است.

میعاد صالحی، معاون وزیر راه درباره وضعیت قطارهای این مسیر گفته است: جهت رفاه هموطنان آذربایجان شرقی، بهترین زمان را برای حرکت اختصاص دادیم. این قطارها از روز ۲۰ خرداد هم از مبدا خاوران تبریز و هم از مبدا تهران، ساعت ۲۲:۱۵ حرکت کرده و حدود ساعت ۸ صبح به مقصد می رسند که حدود ۳ ساعت کوتاه‌تر از مسیر فعلی تهران- تبریز است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید