Performancing Metrics

عملیاتی شدن بسته خروج از رکود طی دو سال امکان پذیر نیست | اتاق خبر
کد خبر: 74560
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1393 - 19:22

اتاق نیوز - رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: امکان پیاده سازی بسته سیاستی اقتصادی دولت برای خروج از رکود طی دو سال وجود ندارد و برای عملیاتی شدن آن به زمانی حداقل پنج ساله نیاز است.

 احمد پورفلاح در گفت وگویی افزود: معتقدم این بسته بسیار مناسب وضعیت کنونی اقتصاد کشور است، اما به نظر می رسد مشکلات حاد تولیدکنندگان در این بسته مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: تکلیف بدهی های دولت به بخش خصوصی، تکلیف بدهی های بخش خصوصی به بانکها، وضعیت صندوق ذخیره ارزی، شفاف سازی در صندوق توسعه ملی از انحصار خارج شدن تامین اجتماعی، کوچک سازی دولت، فساد اداری و کمرنگ بودن صنایعی همچون حمل و نقل از جمله موضوعات و مشکلاتی به شمار می آید که در بسته سیاستی خروج از رکود دیده نشده است.

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران سپس تشکیل یک تیم اقتصادی از سوی دولت برای طبقه بندی موضوعات در بسته خروج از رکود را خواستار شد و گفت: برای عملیاتی شدن این بسته در زمان مورد نظر، موضوعاتی که از اولویت بالاتری برخوردار هستند پس از طبقه بندی، سریعتر به آن رسیدگی شود.

پورفلاح همچنین راههای حمایت از تولید را سخت و پیچیده دانست و افزود: در یک سالی که از عمر دولت یازدهم گذشت، امکان معجزه نبوده است، اما در ادامه راه دولت باید از تیم اقتصادی توانمندتری برخوردار باشد، چرا که در بخش اقتصاد، حلقه های متعددی باید بطور متوازن حرکت کنند تا این بخش در مسیر رشد و توفیق قرار گیرد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید