Performancing Metrics

ضریب همبستگی بین محرومیت و بیسوادی وجود دارد | اتاق خبر
کد خبر: 92510
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1393 - 12:01
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بین محرومیت و بیسوادی ضریب همبستگی وجود دارد به طوری که بیسوادی می تواند سبک زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. ...
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بین محرومیت و بیسوادی ضریب همبستگی وجود دارد به طوری که بیسوادی می تواند سبک زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.
ایرنا- کوروش پرند روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان نهضت سواد آموزی که در محل سازمان یاد شده، برگزار شد، افزود: با توجه جمعیت بیسواد و کم سواد در کشور می طلبد که برنامه های خاصی را در زمینه مهارت آموزی برای اقشار یاد شده طراحی کنیم. وی اضافه کرد: با تغییر و تحول در حوزه فناوری اطلاعات و از بین رفتن مرزهای کشورها به دلیل وجود شبکه های مجازی طی 10تا15سال آینده تعریف بیسواد تغییر خواهد کرد به طوری که چه بسا افرادی که حتی دوره های ابتدایی را گذرانده اند بعید نیست که بیسواد محسوب شوند. پرند در خصوص توانمندی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور گفت: هم اکنون 700مرکز دولتی و 14هزار آموزشگاه آزاد برای مهارت آموزی در سطح کشور فعال هستند. به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سالانه 2میلیون نفر در کشور آموزش مهارت کسب می کنند که با امضای این تفاهمنامه می توان گام بزرگی در راستای سواد آوزی و مهارت آموزی بخش وسیعی از جامعه برداشت. وی با اشاره اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای پنج هزار استاندارد آموزشی در کشور است ، گفت: استانداردهای سازمان به روز شده و آموزش هایی که می خواهیم به افراد کم سواد و بیسواد بدهیم با افراد دارای سواد به لحاظ روش شناسی متفاوت است. وی تاکید کرد: بر اساس این تفاهمنامه همکاری، دوره های بین سطوح تحصیلی و همچنین دوره های مهارتی به همراه دوره های سوادآوزی ترکیب می شوند که می تواند به افرادی که به کلاس های نهضت سواد آموزی مراجعه می کنند کمک شایانی بکند. پرند معتقد است: سواد می تواند با مهارت آموزی به اشتغال منجر شود که این مهم یکی از راهبردهای اصلی کشور است. وی با اشاره به توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی گفت: از دیگر راهبردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی است که با سرمایه گذاری های اندک بتوان بخشی از اشتغال کشور را توسعه داد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهداف امضای این تفاهمنامه را توسعه و ارتقای مهارت، دانش و شایستگی های مورد نیاز مخاطبان، توسعه و ترویج فرهنگ سواد آموزی و فرهنگ مهارت پذیری، ترویج و الگوسازی آموزشی کاربردی به واسطه آموزش توامان حرفه آموزی و سواد آموزی و در نهایت فراهم کردن بستر مناسب جهت شتاب بخشی به پایان بیسوادی و توانمند سازی سواد آموزان با ارائه آموزش های کاربردی ذکر کرد. پرند ادامه داد: موضوع تفاهمنامه شامل استفاده از ظرفیت های دو سازمان در راستای اجرای برنامه های آموزشی - مهارتی مورد نیاز بیسوادان گروه سنی 10تا49ساله است. در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری میان کورش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همچنین علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به امضا رسید.      
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید